Traxxas 1/16 e-revo Topic!

lijkt met gewoon een beetje onbalans in de wielen. Je kan het oplossen met speciaal gereedschapje maar maak 1 goeie klapper met je wielen en je mag het weer opnieuw doen. Zelf heb ik het nog veel meer bij mijn grote e-revo. Je zou voor de zekerheid ffe de wielen eraf kunnen gooien en kijken of je speling heb in je axle carrier. En is je aandrijflijn rondjes laten draaien zonder wielen erop om te kijken of de as krom is.

Hey,

Ik ben helemaal nieuw met modelbouw en heb na een tijdje lezen hier de keuze gemaakt een E-revo 1/16 te kopen. Nu heb ik er 1 overgenomen van iemand maar de handleiding zit er niet bij. De tekeningen wel (technische) maar dus geen boekje hoe te starten.
Ik kan online wel een engelse vinden maar zou hem graag in NL hebben. Iemand hier die hem kan mailen of weet waar hij te downlaoden is?

Sjabba,

Helaas een nederlandse handleiding is er niet. Revo 1/16 is een ellectrische auto en starten is daarom ook niet nodig. Accu(s) er in, zender aan en knopje indrukken op ESC en gaan.

Laatst bewerkt:
hallo
hebben jullie dit ook dat er op de wielen speling zit ,bij snel rijden zie je dit niet maar als ik traag rij dan zie ik de achterkant een beetje van links naar rechts schudden .
maar kzou niet weten van wat dit komt mischien de asjes waar de wielen opgevezen zitten beetje schuin ,maar ik zie er persoonlijk niets aan .

bij mij gaat hij slingeren al hij hard gaat en het word steeds erger dus moet je remmen.
komt dat van water in de banden?

Hey,

Ik ben helemaal nieuw met modelbouw en heb na een tijdje lezen hier de keuze gemaakt een E-revo 1/16 te kopen. Nu heb ik er 1 overgenomen van iemand maar de handleiding zit er niet bij. De tekeningen wel (technische) maar dus geen boekje hoe te starten.
Ik kan online wel een engelse vinden maar zou hem graag in NL hebben. Iemand hier die hem kan mailen of weet waar hij te downlaoden is?

van die engelse de tekst kopieren en plakken in google vertalen:D

Ok, maar hoe lang mag/moet ik de accu dan laden? En zit een simpele adapter bij.

Ik ga de engels wel uitprinten en bestuderen dan. PS Wle een volledig duitse gevonden maar mijn technisch duits is helemaal niets...

bij mij gaat hij slingeren al hij hard gaat en het word steeds erger dus moet je remmen.
komt dat van water in de banden?

Heb het ook wel eens gehad, bij mij was er een velgje gebarsten, water is denk ik wel een mogelijkheid, maar daar gaat hij denk ik niet van slingeren... Ik heb op mijn merv RPM ophangingsarmen, GPM axle carriers en de Proline bead lock velgen en zo is hij bijna perfect, geen speling, geen geslinger, veel stabieler ook...

speed pinion

Ik heb inmiddels 3 NiMH PowerCell accu's voor mijn merv. Met 2 van deze accu's (in serie) rijd ik speedruns. Hiervoor heb ik de speedpinion 23T gemonteerd zoals omschreven in de handleiding.

Met de enkele 3e accu wil ik nog gewoon off-road gaan rijden. Kan dit met de 23T speed pinion, of is dit op de een of andere manier niet goed voor de motor, accu en/of esc?

Iemand had laatst me deze link gegeven voor mijn merv:

FS-GT3B 2.4G 3CH Gun Transmitter Receiver For RC Car G9 | eBay

Dit is voor de ontvanger 2.4 ghz, zou dus neerkomen op 35 euro ongeveer. Maar daarbij zal ik dan waarschijnlijk nog btw over moeten betalen aan de douane. Er staat wel dat ze warehouses hebben in UK?

Ook bij hobbyking, staat er dat ze een warehouse hebben, bijvoorbeeld dit: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx (DE Warehouse)

Dan krijg ik het pakketje dus uit een europese warehouse? En dan hoef je dus geen BTW etc. te betalen? Dan is dat toch beter? Komt het neer op 28 euro voor 2.4 ghz zender?

Of zie ik iets over het hoofd?

Klopt vanuit DE geen invoerrechten.

Maar op 35 euro betaal je niet veel kosten hoor, tot 22 euro is het gratis, je zou kunnen vragen of ze er een rekening van bv 20 dollar bij doen, dan betaal je niks.

Beetje oppassen met inklaringskosten, sommige transporteurs vragen om de invoerechten te berekenen/ af te handelen soms tot 15 euro kosten extra !

Dan kan ik beter inderdaad gewoon gewoon van de DE warehouse bestellen die zender voor 28 euro. Of die zwarte van 35? Welke is beter voor me merv? En zou die ontvanger er wel in passen?

Hier zou ik het krijgen denk ik van de TNT, dus weet niet heoveel die ervoor vragen:P

die 3b is een geweldige zender... als je wil heb ik een CPU programmer om er de updated firmware op te zetten, boel mensen zijn die dingen aan het modden zodat ze mee kunnen met de profie zooi:)

Ik heb de mijne uit HK gehaald met een 3tal extra RXen... kosten toch geen drol en dan heb je ze tenminste...

die van ebay heet de GT3-B zou dat misschien een hint kunnen zijn? :-) HK heeft er ook een versie van op de markt... ik heb de mijne destijds bij r2 hobbie gescoord...

Haha oke, ja die is dan 35 euro. Maar weet dan niet of die van HongKong komt of europa, i.v.m. de btw en andere kosten:P

de gt3b heeft een boel adjustments die handig zijn om te hebben (helemaal met de nieuwe custom firmware) en de gt2 is een rtr radio met een 2.4gig module, nou moet je echt vooral zelf je gedachten op maken maar ik raad met KLEM de 3b aan, kost een klein beetje meer maar hij is (in mijn optiek) in alle relevante marnieren beter...

ik heb de mijne uit HK gehaald voor 75 dollar incluis verzending en die 3 extra ontvangers... zelfs als je bij moet lappen (en dat is me in 2 jaar rc maar 2 keer gebeurt) kost het nog steeds minder waarschijnlijk... Helemaal omdat HK vaak niet eens de echte waarde op het pakje zet en je er dan helemaal vaak door heen zwijnt...

Maarja zoals ik al zij, je moet het vooral zelf weten ik kan alleen de verschillen bespreken...

Is goed. Denk dat het HK wordt dan, als die eene weer leverbaar is, want dat is dezelfde. Schijnt dat je daar ook 30% kunt declareren, dus dan zetten alleen die waarde op het pakketje. Je moet dat dan wel even mailen.

Ook kreeg ik een aanbieding voor 50 euro met verzenden van de Traxxas Link 2.4 ghz. Welke zou ik dan kiezen? Of maakt dat niet zoveel uit behalve de prijs voor me merv?

Back