Torpedo boot PT 117 ful scratch 1/35

het weekend is voorbij maar helaas geen echte test vaart kunnen maken.
ondertussen wel het vrouwtje zover gekregen om even te helpen zodat we toch nog een echte stroom meting hebben kunnen uitvoeren in het water.
eveneens de roeren een beetje bij geregeld zodat we een vrij rondje konden varen in het zwembad.

vgr
Marc

Laatst bewerkt door een moderator:
ahoy,
tijdens de de kerstinkopen kwam ik naast de doos figuren die ik reeds op het oog had eveneens een doos met het 20mm en het 40mm geschut tegen.
Nu wou ik deze wel zelf gaan knutselen maar.... ik kon de doos toch niet laten liggen
smile.gif

het 40mm geschut heb ik de afgelopen dagen in elkaar gestoken. dus gewoon terug een stukje modelbouw op 1/35 van Italeri.
ben niet zo goed in bouwverslag schrijven dus maar wat fotokes. mochten jullie vragen of opmerkingen hebben hoor ik het wel.

Figuurtjes zijn enkel in elkaar gelijmd , verder niks aan gedaan . Ze zitten nog los maar passen helaas niet 100%
Nu ik de macro foto's zie merk ik dat hier en daar nog een beetje wek aan is. Toch makkelijker die foto's dan onder de loep liggen turen.

vgr
Marc
schilderen zal voor later zijn

ahoy,
stilaan komen we terug op normale bouw snelheid.
de afgelopen dagen de ruwbouw van het machine kamer luik en de verblijfs-ruimte in elkaar geknutseld.

vgr
Marc

waar enkele dagen kerst vakantie al niet goed voor zijn.
de bouw heeft alvast een flinke boost gekregen zodat ze misschien toch nog volledig afraakt tegen het nieuwe vaar seizoen.
ondertussen de brug en kaart/radio kamer afgekregen in ruwbouw.
het gaat dus nog om losse componenten die nu allen nog dienen geplamuurd en bij geschuurd.
Sommige onderdelen zal ik pas na definitief het verflaagje aangebracht te hebben op hun plaats kunnen vastzetten.

aan iedereen alvast een prachtig 2014 toegewenst met veel bouwplezier en een beste gezondheid.

en nog wat fotokes

vgr
Marc

volgende stap , en tevens een experiment.
om wat meer uitstraling te geven als de boot op het droge staat tijdens manifestaties zou ik de torens en het achterste geschut draaiend willen maken.
De servo die het boeltje moet aansturen is reeds geopereerd en kan 360° draaien. nu had ik nog wat schijven nodig voor riem aandrijving , assen enz...
Nu is niet alles 100% ok maar ik bezit dan ook maar een dremel en 2 handen om alles vast te houden , een soort dremelwerkbankje zal er ooit toch eens van moeten komen wil ik wat maatvaster werk gaan leveren. je kan mijn vaardigheden
smile.gif
smile.gif
alvast aanschouwen in volgende reportage.

de schijven en stoeltjes:

de dek doorboring en gelijdings buisje voor de as:

een beetje afval op maat gesneden ter versteviging en daarna alles vast gelijmd met epoxy:

de loopwielen en borgmoeren en beetje van oneffenheden voorzien om hopelijk een blijvende hechting te verkrijgen:

en de boel eveneens met epoxy in elkaar gelijmd:

voila, brand maar los mochten er vragen of opmerkingen zijn.
vgr
Marc

en hier zijn we weer met een stukje vervolg.
De loopwielen zijn gemonteerd en getest naar tevredenheid. helaas geen filmpje, maar dat komt later nog wel in een later stadium.
onder het dek ondertussen 2 U profielen gelijmd om te voorkomen dat het dek wat bol gaat staan. aan de onderzijde ( binnenkant) een kleurtje aangebracht om alle af tekenlijnen te verdoezelen. geeft meteen ook een nettere indruk.
de beluchtings-pijpen hebben ondertussen hun definitieve vorm gekregen en zijn gemonteerd.
We zijn begonnen met de achterste compartimenten te voorzien van raam kozijnen en verduisterings luiken aan de binnen zijde. het glas zetten we later in na het spuiten.
en natuurlijk voor de liefhebbers een kleine ;) foto reportage

tot volgend berichtje
vgr
Marc

het gaat even terug wat sneller.
enkel wat foto's met de afgewerkte onderdelen en nog wat meer. ( heden de stand van zaken )

we kunnen stilaan aan de afwerking van de stuurhut beginnen.
vgr
Marc

Jullie hebben al wel begrepen dat ik aan een laag tempo aan het bouwen ben , maar we blijven stilletjes bezig.
de afwerking van de stuurhut is momenteel een feit. enkel nog de 2 geschut torens onder handen nemen en ik kan beginnen schilderen en daarna afwerken.
oeps ben weer wat te ver aan het vooruit lopen vrees ik. Al ben ik er nog steeds van overtuigd dat ze deze zomer afgewerkt zal varen.
ben weeral teneinde mijn latijn dus zal ik maar snel nog wat fotokes plaatsen.

voila, opmerkingen zijn steeds welkom, dat weten jullie.
vgr
Marc

een nieuwe up-date, na 4x opnieuw beginnen , 2 schouders, 2 ellebogen en een onderarm ontwricht en voorzien van koperen pinnen had ik eindelijk een twin 50 met schutter in een geschut toren zitten die kan ronddraaien. daarna mijn eigen vingers nog enig maal verbrand om de geleiding rond de toren te maken en voila.
met enige trots kan ik de voorste geschut toren tonen. hier en daar dient er nog wel wat fijn afwerking gebeuren alsook de figuur nog wat bij werken. maar eerst maar is trachten om ook nr 2 zover te krijgen.

tot volgende,
vgr
Marc

Dat doe je erg mooi Marc.

Nu heb je op het geweer 4 koperen pennetjes gemaakt. Ik denk als je net even de vijl over de afgeknipte kantjes haalt, dat het dan een beetje beter staat.

Voor de rest alleen maar complimenten!

Jan

thx Jan,
je slaat de nagel op de kop ,die 4 pennetjes zijn nu net waar ik het minst over tevreden ben.
bij de volgende ga ik het iets anders maken en met dunnere draad. Als dat dan beter is pas ik deze uiteraard ook aan.
vgr
Marc

Back