Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is echt erg zwaar.kom je dus uit per vierkante meter op 91,434 gram
Dat is dus nog erger dan ik al vreesde, gemiddeld ~75 g/m2Alle kleuren en gewichte op een rijtje als .pdf
http://www.oracover.de/downloads2/datenblaetter/Foliengewichte.pdf
Ik denk dat het wel duidelijk is, toch? I rest my case....zijde + tissue + spanlak + 2K ~ 55 g/m2
Er zit toch 100 dm2 in een m2? Eens even kijken....mijn 4m ASW20 heeft een vleugeloppervlak van 62dm2=0,62 m2 en weegt 4200 gram.
Zonder Oratex, of eigenlijk zonder bespanning is er dus 1,24 m2 winst te halen (vleugel heeft een boven- en een onderkant). Dat is 124 gram. Bespan ik hem met papier dan komt er weer 66 gram bij. Ik vind het niet echt schokkend...... of reken ik verkeerd?
Een klein kistje van 1 meter spam met een koorde van 10 cm heeft een totaal oppervlak van 0,2 m2. Oratex is dan 20 gram, papier 11 gram. Laten we voor het gemak de romp etc meerekenen en het oppervlak verdubbelen dan wordt het 40 om 22 gram. Op een vlieggewicht van een kilo (?) ook niet echt schokkend.
Wat doe ik fout?
Ongeveer 50% hoger dan wanneer hij het met glas + epoxy zou proberen, en 100% hoger dan met Oratex.@Bruno: hoe groot schat jij de kans dat iemand die dat nog nooit gedaan heeft, 55gr/m^2 haalt met zijde/papier, etc?
Ik had het niet duidelijker kunnen zeggen.Ik heb beide gedaan, geglassed en papier met spanlak
Glassen vond ik VEEEEEL lastiger, zeker in de hoekjes en kantjes, dan papier, spanlak.
Maar glassen is wel veeeel slijtvaster en zal beide methodes naast elkaar gebruiken even als folieën.
Omdat een kleiner toestel veel hokjes en kantjes heeft zal ik zelf dat nooit met Glas afwerken.