Idd johan zag er leuk uit met je EZ*
Ik heb een heerlijk weekend gehad, vol modelbouw (vooral zaterdag hobmadagen) maar zelf toch weinig gevlogen.
Zaterdag een rare ervaring gehad:
Eerste vlucht van de dag, ik steeg op met mn nieuwe extra 260 om de 1ste demo van de dag te vliegen. Ging allemaal erg goed! Tot op een minuut of 4, ik vanuit harrier volgas omhoog wou. Op moment dat ik even volgas gaf, hoorde ik een klap, en zag van allerlei onderdelen alle kanten op gaan. Meteen gekeken wat er nog functioneerde, en dat was mn elevator en mn ailerons, daardoor de rest van de kist toch nog heel op de grond gekregen.
Daarna direct met een man of 4 gaan zoeken naar onderdelen, en vrijwel alles terug gevonden, behalve de motor. Deze was NERGENS meer te bekennen.
Gelukkig levert de winkel erg goede service, waardoor ik hoop dat de kist eind deze week toch wel weer vliegklaar zou kunnen zijn, zodat ik alsnog mee kan vliegen op de open dag bij columbia in boxmeer.
Foto van de schade:
Zondag, ochtend wakker geworden en direct op buienradar gekeken. Ja het word een goede middag. Dus ben weer wezen vliegen op de club. Waar verbazend weinig man waren in vergelijking met het mooie weer ???
Verder nog wel 2 leuke vluchtjes kunnen maken met de piper, de 1ste vooral even hoger gezeten en wat gek gedaan om te kijken of de motor weer wou blijven lopen, en ja

SUPER! 2e vlucht weer als vanouds gevlogen om even het vertrouwen weer terug te krijgen. Ging erg goed.
Wat wel een groot verschil was was mijn propellor. Ik heb altijd met 18x6 gevlogen, en gister heb ik er een 16x6 op gehad. Persoonlijk vind ik dit minder fijn vliegen. Piper is in de lucht een stuk sneller, en ik had gister ineens het hele veld nodig om te landen. De 18x6 werkt dan op lage snelheid ook beter als luchtrem, wat ik persoonlijk wel fijner vind op een piper. Maargoed, om even de piper nog beter te leren kennen, voorlopig maar eens doorvliegen met deze prop.
Zo dat was een verhaaltje