the Wings Nistelrode , verzameltopic

Denk niet dat wij komen met deze wind, het was gisteren al behoorlijk bokkig en vandaag doen ze er nog een schepje bij volgen windfinder.

Ik kom vanavond toch niet :s de post is geweest en mn nieuwe antenne zit er alsnog niet bij :( nu maar hopen dat ie morgen alsnog binnenkomt, anders houd het voor het hele weekend op :s:(

mooi ik ben wild aan het vliegen geweest met n hele goede zweefvriend erg gaaf ook erg gezelig erg veel lof aan mn mede vlieger:yes:elektro moter niet veel nodig gehad termiek oooooooohhhhhhh mooi!!:yes:zo nu aan de renovatie periode :sad:

de antenne was afgebroken inclusief kabel. Dus ik heb totaal geen ontvangst.

Als antenne morgen is ben ik morgen wel alsnog naar de hobma dagen, anders kan ik het hele weekend neit vliegen....:(

Mischien goed nieuws :D heb een winkel gevonden die mn antenne wss op voorraad heeft, als dit zo is rij ik daar dadelijk heen. De antenne die opgestuurd is heb ik dan voor reserve :p. Hoop et echt, want ik wou vanavond echt gaan vliegen, als het goed is kakt de wind vanavond weer goed in!

Tja de wind.:(. Ik wilde wel komen, want mijn nieuwe accu's zijn binnen, maar ik twijfel heel erg. Die wind kan toch wel flink aanhalen en dan is het niet leuk vliegen. Ik weet het dus niet goed.:( maar ik ben er bang voor dat het iets uit gaat halen

@Michael:
Heb jij van je oude antenne nog het asje van het scharnier? (De knik halverwege)
Ik ben die van mijn DX5e kwijt...

ik ben er denk ik rond één uur. hoop voor die tijd nog even aan de piper te kunnen werken, maar moet dan wel even langs de winkel voor een M3 imbus-schroefje. die was namelijk gewoon doormidden gebroken bij het aandraaien. gelijk allemaal maar even vervangen dus, aangezien de motor ermee vast zit ;)
Frank M., kun jij je onderdelen-koffer meenemen? heb nog wat servo's en kabeltjes nodig ;)
alvast bedankt!!

Ik wacht nog even af .

Heb veel te doen maar als het mooi blijft wil ik wel even vliegen.

Moet ik gewoon vanavond iets langer werken. :yes:

Mvg Johan

Ben net op het veld geweest en heb daar even lekker wat accu's weg gebrand. Echter wat doe ik toch verkeer.:confused:

Met enige regelmaat valt de heli in zijn eigen val-wind waardoor hij van 1.5 meter tot aan de grond komt. De enigste remedie is full pitch, echter dan zie je dat hij net boven de grond zo hard weer naar boven stuiterd dat ik er ook "bang" van word. Ik krijg dit op een of andere wijze niet goed opgevangen. Altans ik weet niet hoe en waar ik op moet letten om dit voor te zijn. Meestal gebeurd dit als ik rechtuit heb willen vliegen en stop. En dan iedere keer net voordat ik wil draaien om terug te komen. :(

Ik weet echt niet goed wat ik verkeerd doe.

Van heli,s heb ik niet de doorblik .

Maar vanmiddag nog even een vlucht met de Easystar gedaan , die kan je gewoon 10 min alleen laten vliegen met de motor uit .

Heb op de vlucht van 25 min 400 mA verbruikt ,knap 1 uur is dus te halen met de 3S1000 . :o

Mvg Johan

Hoi Jurgen,

Bij elke manoeuvre die je maakt met een heli verlies je vermogen om te vliegen. Dus het is ook essentieel dat je bij elke manoeuvre wat extra pitch geeft. Het kan zijn dat je gaskurve niet helemaal goed staat, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Leer goed kijken wat je heli doet en probeer daar op te anticiperen.
Het is zelfs zo dat bij rond vliegen je in de linker bocht minder pitch moet geven. En in de rechter bocht juist weer meer.

Veel oefenen, en probeer eens van links naar recht te hoveren zonder hoogte te verliezen. Voor elke beweging een tandje pitch meer en dan de manoeuvre inzetten.
Anders kijk eens bij mij of Frank mee hoe wij dat doen.

Groetjes Rob.

Idd johan zag er leuk uit met je EZ*

Ik heb een heerlijk weekend gehad, vol modelbouw (vooral zaterdag hobmadagen) maar zelf toch weinig gevlogen.

Zaterdag een rare ervaring gehad:
Eerste vlucht van de dag, ik steeg op met mn nieuwe extra 260 om de 1ste demo van de dag te vliegen. Ging allemaal erg goed! Tot op een minuut of 4, ik vanuit harrier volgas omhoog wou. Op moment dat ik even volgas gaf, hoorde ik een klap, en zag van allerlei onderdelen alle kanten op gaan. Meteen gekeken wat er nog functioneerde, en dat was mn elevator en mn ailerons, daardoor de rest van de kist toch nog heel op de grond gekregen.

Daarna direct met een man of 4 gaan zoeken naar onderdelen, en vrijwel alles terug gevonden, behalve de motor. Deze was NERGENS meer te bekennen.

Gelukkig levert de winkel erg goede service, waardoor ik hoop dat de kist eind deze week toch wel weer vliegklaar zou kunnen zijn, zodat ik alsnog mee kan vliegen op de open dag bij columbia in boxmeer.

Foto van de schade:

IMAG0008.jpg

IMAG0009.jpg

Zondag, ochtend wakker geworden en direct op buienradar gekeken. Ja het word een goede middag. Dus ben weer wezen vliegen op de club. Waar verbazend weinig man waren in vergelijking met het mooie weer ???

Verder nog wel 2 leuke vluchtjes kunnen maken met de piper, de 1ste vooral even hoger gezeten en wat gek gedaan om te kijken of de motor weer wou blijven lopen, en ja :D SUPER! 2e vlucht weer als vanouds gevlogen om even het vertrouwen weer terug te krijgen. Ging erg goed.

Wat wel een groot verschil was was mijn propellor. Ik heb altijd met 18x6 gevlogen, en gister heb ik er een 16x6 op gehad. Persoonlijk vind ik dit minder fijn vliegen. Piper is in de lucht een stuk sneller, en ik had gister ineens het hele veld nodig om te landen. De 18x6 werkt dan op lage snelheid ook beter als luchtrem, wat ik persoonlijk wel fijner vind op een piper. Maargoed, om even de piper nog beter te leren kennen, voorlopig maar eens doorvliegen met deze prop.

Zo dat was een verhaaltje :D

Ziet er niet zo best uit Micheal. Oorzaak ook al achterhaald?:confused: En fijn dat je piper alweer goed vliegt. Zal het toch het knikje in de brandstoftoevoer zijn geweest.:yes:

Nee oorzaak niet kunnen achterhalen, omdat we de motor niet meer hebben kunnen vinden :s Maargoed, gelukkig is de constructie van Precision Aerobatics best wel goed, en kan ik met kleine ingreep de motormount vervangen voor een nieuwe, ook de motorkap kan worden vervangen. Het is deze week dus even wachten op onderdelen.

En dat van de piper zal denk ik idd, de knik zijn geweest. Haal vandeweek nog eens alles eruit, om er voor te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren :D

Back