the Wings Nistelrode , verzameltopic

Hij maakte niet zo'n hele mooi landing :o Neus te vroeg opgetrokken waardoor A-10 net iets te vroeg uit de lucht kwam vallen.

Verder zou je niet zeggen dat de romp meteen door midden zou zijn, want je maakt echt maar een mini stuitertje :o

Verder Gefeliciteerd rob met je 1ste looping/flip! Zag er goed uit! behalve je eerste poging haha :p Zelfs die zag er trouwens goed uit :o leek net of je die move bewust deed, zo rustig ging het haha XD

Ik heb weer heerlijk wat vluchtjes met de piper gemaakt :D

Het moest er inderdaad een keertje van komen. En al was het de eerste keer, het blijft best lastig om mooie ronde loops te maken. Zeker met hele grote, op volle snelheid. Dan blijft nog steeds het "hartpounding" moment of de heli de bocht wel haalt.

Jammer van de breuk in de romp. De landing ging volgens mij toch echt niet hard.
Maar dat fiks je wel.

Een vraagje aan iedereen:
Bij mijn mustang hangt de motor los. Toch was de landing niet wild of zo. Maar hoe krijg ik die gele motorkap (soort hardplastic folie-achtig schaaltje) los? Die zit volgens mij vastgeplakt aan het schuim. Lossnijden? of een beetje verwarmen (niet mijn favoriet bij schuim)?

De motor kan zowiezo iets of wat bewegen door de flexibiliteit van het schuim en de plastic motormount...
De cowling zit gelijmd. Je kunt voorzichtig een klein spateltje tussen het schuim en de cowling steken en zo stukje bij beetje loswrikken. Gaat vrij gemakkelijk.
Later met een beetje hobbylijm weer vastplakken. Ik gebruik daar de cre-ation lijm van de action voor. (€0,89 bij de kantoorbenodigdheden)

zo dat was dus weer n gezellige avond voor jully:yes:ik ga de komende maanden erg weinig tijd krijgen ze gaan juni/jully/augustus breken en renoveren in en om mijn huis:sad: dus alle vrije tijd nodig om de boel aan kant te houden:yes: echt hobbyen en vliegen gaat bijna niet omdat mn gehele hobby uitrusting opgeslagen moet gaan worden bij mijn ouders:sad: ik houd alleen de meetings bij en verder meschien n vrij uurtje in de avonduren even stoom afblazen met t ucelinotje:grin: die probeer!! ik hier te houden :mrgreen:

@Erik:
Ik heb hem losgemaakt zoals je zei. Hij kwam er min of meer heel af. Kan er zo weer op.
Het bleek dat de borgboutjes waarmee de motor in de mount vastzit waren losgetrilt. Typisch HK: geen locktite bij metaal in metaal. Er was dus niks kapot, alleen los. Gelukkig (en toevallig) net geland. Het is alleen een hoop gepruts om erbij te komen.
Morgen zet ik hem weer in elkaar. Weer wat geleerd.

Vwb de LOGO500: ik ben even aan het informeren bij kennissen (LOGO-vliegers) hoe zij de throttle- en pitchcurves hebben staan. Dan heeft john een goed uitgangspunt. Scheelt gewoon tijd en zekerheid.

Verder was het als vanouds gezellig.

Micheal, toevallig morgen of morgenavond op het veld? Of misschien iemand anders?

Ik denk het niet :o Vanmiddag wel vrij, maar heb wat dingen te doen. Vanavond zoiezo niet heb verjaardag :new-bday:

Mischien kun je me even je 06 pb'en ? stel dat ik vanmiddag toch ga vliegen kan ik je het even laten weten ;)

Toch wel! planning is verschoven en ben er tussen 5 en 8 :D wie komen er nog meer rond die tijd ?

[edit:] Kan er nog eerder zijn! rond half 4 iemand op het veld ?

Laatst bewerkt:
Zouden er nog fatsoenlijke foto's bijzitten??

Gelukkig was het hek stevig genoeg voor mijn kleine bakkie. :-)

Groeten,
Ton

Nee was niet veel, ton klapte met zn tigermothje tegen het hek aan XD maar schade viel reuze mee XD 1 deukje in de vleugel haha XD

Voor de rest! Morgen ben ik toch weer van de partij!!

Back