the Wings Nistelrode , verzameltopic

is er niet een mogelijkheid de stangetjes op het heveltje van het roer wat lager te zetten ? dat heeft het zelfde effect als langere hevels.

is er niet een mogelijkheid de stangetjes op het heveltje van het roer wat lager te zetten ? dat heeft het zelfde effect als langere hevels.

Dat kan, maar ik heb liever iets langere servo armpjes om 3 redenen:
- de servo armpjes komen bij uitslag onder het vleugeloppervlak uit
- bij langere armpjes word de overbrenging van de servo uitslag naar het roer wat meer lineair
- van de servo armpjes ontbreekt het borgschroefje. Daarvoor moet de servo er toch uit en dan is het een hele klene moeite om het armpje te vervangen. Waarschijnlijk moeten de servo's opnieuw gecentreerd worden op de ontvanger van Jurgen. misschien moeten de armpjes daarvoor ook verplaatst worden.

Laatst bewerkt:
die eerste reden is volgens mij persoonlijk, zou aleen niet weten waarom je bij een zagi het armpje onder het vleugeloppervlak uit wil hebben ?

En de 2e maakt helemaal niks uit. Zoals ik al schreef, is het stangetje 1 gaatje omlaag op het roer precies hetzelfde als een langer armpje

Ik heb intussen nog een derde reden toegevoegd...
Ik heb niet zo'n zin in een discussie.
Als iemand 2 Hitec armpjes heeft liggen, zou ik daar graag gebruik van maken.
Zo niet, dan verzinnen we een andere oplossing.

bouwen heeft een overeenkomst met vliegen en autorijden:
Iedereen heeft zijn eigen stijl en voorkeuren.
Laten we elkaar daarin respecteren...

Hitech 81 servo's?

ik heb een hele doos met servo toebehoor, daar zal vast wel wat passends tussen zitten.

@ Erik.
Kijk wel naar de uitslag. Ik probeer atijd zoveel mogelijk uitslag van de servo (100 a 125%) te gebruiken met de juiste uitslag, dan heb je de beste controle. Meestal zitten de stangen redelijk dicht bij de servo....

Het is "schadeherstelbedrijf".

Er zijn nog wel 5000 andere schadeherstellingsbedrijven in Nederland :D

Neem je grotere hevels verlies je aan kracht .
En om de schroefjes er in te draaien hoeft dat servo er niet uit .
Het gaat toch om de rode duivel die van mijn zolder kwam ? :D

Maar jij maakt hem klaar en vliegt hem in denk ik .

Mvg Johan

Geen idee, ik dacht dat Jurgen hem van Frank had...

Jurgen maakt hem zelf klaar en ik mag helpen.
Invliegen heb ik nog niet over nagedacht.

Voor de goede orde en duidelijkheid:

Ik heb hem van Johan en Carla. Zij hebben hem ook weer van iemand. In dit geval dus van Johan (plotterwelt) (dat weet ik nu dan dus ook.Voor mij maakt het niks uit, van wie hij is of was. )ik ben er blij mee:D.

Het is ( voor het leerproces) de bedoeling dat ik hem zelf afbouw, en dat Erik mij ondersteund in raad en daad en helpt, als ik niet verder kom.:confused:
Ik vertrouw op zijn bouw qualiteiten.:D Het is mijn eerste echte bouwproject. ( Mijn helis waren al gebouwd) Dus beste spannend!

Invliegen..............:rolleyes:. Eerst bouwen en dat stap 2. Dat is nog ver weg.

1 ding is zeker. Ik heb er nu al veel plezier van:D:D:D:D

Je bent welkom...

Wel even een dag en tijd afspreken. ik pb je mijn 06 wel even...
Wel de servo's mee brengen dan aub. ik weet niet zeker of ik nog ergens een losse heb liggen om te passen...

Even iedereen doorgezaagd over een Zagi?
Dan de vraag of er vanavond nog iemand naar het veld komt (zo vanaf 18.00 uur)?

Het is nu nog een redelijke temperatuur, windkracht 4 (wel behoorlijk), en ze geven geen regen aan. dus zou moeten kunnen. Al is het maar voor afstelwerk etc.

Wel de servo's mee brengen dan aub. .

Ik neem wel even de vleugel mee, is net zo makkelijk. De servo's kan ik er niet zo makkelijk in zijn geheel uit krijgen. Ik denk dat ik je vannavond even bel. Of ben je op het veld???, want dan kom ik daar ook naar toe.

@ Erik, magneetjes zijn vandaag gelijmd en nu de zij-wings uit snijden.:confused: Kan ik jou voorbeeld als mal gebruiken ( ivm de grote, of moeten ze groter worden)

nope, ga vnaaf tekenen. Daar verdien ik een copter mee, en die ga ik helemaal samenstellen tot een compleet beginnerspakket. kant en klaar met zender lader accu's en noem het maar op :p iemand interesse, of iemand die iemand kent ?

ik kijk straks nog even wat ik doe, het is alweer zo vlug donker zo. ik wil eigenlijk nog een kistje afmaken om het weekend in te vliegen....

Bel me straks even Jurgen.

@ Erik, magneetjes zijn vandaag gelijmd en nu de zij-wings uit snijden.:confused: Kan ik jou voorbeeld als mal gebruiken ( ivm de grote, of moeten ze groter worden)

Je moet de lengte van de winglet aanpassen naar de koorde van je vleugeltip.
maak eerst iets met een rechte onderkant wat onder de vleugel uitsteekt
Als later de magneetjs er in gelijmd zijn, kunt je de onderkant passend maken.
Voorbeeld:
2l9qw7o.jpg

Back