the Wings Nistelrode , verzameltopic

In de 40Amp Regelaar van Turnigy zit een 3A lineare BEC. Dus die moet de servo's makelijk aan kunnen. Het kan een teken zijn dat je accu's te ver versleten zijn.
Een 20C accu moet genoeg zijn 20C * 2200mA = 44A => 44Aaccu - 40Aregelaar = 4Abec.

Groetjes Rob.

Bedankt Rob.
3Amp BEC moet inderdaad voldoende zijn.
We puzzelen verder.

Straks nog even naar het veld. Het ziet ernaar uit dat het droog wordt.

Het werd inderdaad langzaamaan droog.
Dus toch nog lekker kunnen vliegen. Andere expo op de cyclics uitgeprobeerd. Dat moet wennen, maar het bevalt wel.

Jammer dat de HK500 van Jan nog niet goed is. Net als bij John ook een probleem bij de overbrenging van het hoofdtandwiel naar de tail. Teveel speling, en dus de tanden van het kleine tandwieltje.
Rob wist de oplossing. Dat wordt nog even sleutelen en vijlen.

En dan Michael: die ging ondersteboven vooruit in de rondte met zijn 450 heli.
Heel knap. Hij stond nog wel een tijdje te shaken. Maar dat mag dan ook.

En Rob kwam met een P47 de lucht in. Deed het prima. Power zat. Mooi toestelletje.

Zo, iedereen weer lekker gemaakt.

Zeg dat wel Frank. Ging lekker vanmiddag.
Zag er goed uit van Michael. Hij stond nog ff na te schudden, maar dat mag dan ook wel.

Groetjes Rob

Jullie hebben geluk dat jullie een mooie avond hebben gehad. Ik ben jaloers op jullie.

P.s. om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik 3 nieuwe accus besteld met 30c. Ik heb net in de tuin een proefvlucht gemaakt, en er was nu niks meer aan de hand. Zewel met de 20 c accus als met de 25 c accus niks. Alleen de 20c accu werd wel warm, warmer dan de 25 c accu.

We wachten wel af hoe hij nu gaat vliegen. Alleen 1 ding. De staart verloopt heel ietsjes naar links. Moet ik daar de staartservo iets verschuiven, of moet ik het zo laten. Wat is wijs

Ging inderdaad errug lekker! Nu het inverted hooveren steeds beter en beter ging,dacht ik: we gaan een stapje verder. Dus ik vanuit inverted hoover van me af vliegen, snelheidje maken en: de heli lichtjes op zn kant zetten (welke kant gaat ie uit ? haha moeilijk bij inverted) de tail insturen (bij inverted is dat hetzelfde als achteruit vliegen) en wat negatieve pitch bij houden, en wat ging hij mooi rond! Daarna maar direct geland, want ik vond het zoo spannend haha XD

Was weer een lekker middagje, en heb weer wat leuke nieuwe dingen geprobeerd, en zijn super gegaan!

Mocht ook wel weer, na vorige week...

Ik ben blij te horen dat je er weer overheen bent michael. Even een vraag aan you. welke type accus gebruik jij. Welke C waarde

Laatst bewerkt:
Nou, overheen nog lang niet XD hij ligt ook nog in de auto, heb er nog geen afscheid van kunnen nemen :(. Maar ik gebruik altijd de nano-techs, en het liefst de 45C. Dit ivm de funjet. Een heli vind 35C ook al wel meeeer als voldoende hoor ;)

Jah inderdaad, maargoed. Ik ga deze week de remmen vn men auto laten vervangen. Als dit nit te duur word, heb ik zeer binnenkort ast geod is een nieuwe 3D kist ;)

Laatst bewerkt:
Haha idd dan wel weer :p maar dat gaat er nog om spannen, want wss moeten mn schijven ook vervangen worden, en dat is minder leuk :o

Mja, trouwens: na al die voobeelden over hoe je mijn naam schrijft (staat bij al mn berichten), krijg je het nog voor elkaar om dat altijd fout te doen XD

Haha, ja zeker! je komt er wel hoor ;) Voor volgend weekend ziet het er goed uit! Helaas ben k dan niet op de club (zaterdag broertje zusje jarig, wie weet overdag nog wel ff ?) en zondag gaan we met een flinke groep richting pampa, om even een middagje lekker te BERENVLIEGE! Week daarna ben ik er ook niet, zaterdag clinic voor het F3P, en zondag waarschijnlijk een BBQ, maar moet nog ff kijken of die wel doorgaat ? (wie weet is dan mn nieuwe 3D kist al wel klaar :D)

remmen LATEN vervangen , dit doe je toch zelf ??? kost je een kwartiertje per wiel .
ben je ook niet veel geld kwijt .

ps wanneer kom je de ultimate nou halen ?? voor 400 mag hij weg met motor als jij hem wilt :wink:

Haha, ja ik heb altijd zelf aan de auto gesleuteld hoor! maar bij deze auto laat ik tegenwoordig alles maar doen, dan weet ik zeker dat et goed gebeurd, en als er iets mis is kan ik altijd nog terug ;) en wss moeten ook de schijven zelf vervangen worden en daar ga ik niet aan beginnen (ik hou van FLINK afremmen vanaf een lekker snelheidje, dus moet echt goed gebeuren he haha :p)

Enne, ja nu zet je me wel aan het denken hoor :o wat voor servo's moeten erin ?

Nou. 3 hovver oefeningetjes gedaan met mijn 25c accus en er lijkt niks meer aan de hand te zijn. De heli reageerd gewoon zoals hij dat behoord te doen.

Ik denk idd dat de accus weg zijn. Aangezien de 25 c accus gewoon lauw-warm worden terwijl de 20 c accus gewoon echt heet worden.

We wachten wel af. Zodra het lekker weer is gaan we naar het veld, om het uit te proberen.
Nieuwe accus zijn al onderweg vanuit DE, dus ik ben benieuwd hoe lang de transittime is vanuit Duitsland met DPD.

Jurgen, ik zou die 20c's gewoon weggooien. Niks meer testen, zijn niet goed meer en je kan er alleen nog maar schade door krijgen aan je heli. Je hebt VEEL met die accu's gevlogen en na een tijd is het gewoon op.

Back