the Wings Nistelrode , verzameltopic

ook geen bestuur, maar is niet toegestaan nee. dit ivm de snelweg. door de lampjes op de kisten(vaak rare kleuren) leid je de automobilisten af, waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan ;)

Als er iemand was geweest hadden ze ook gezien dat ik ook niet ben geweest. Idd het waait hard en er was regen op komst. Ik ben dus lekker iets anders wezen doen. Alleen de regen????.................. Die heb ik niet gezien.

Alleen de regen????.................. Die heb ik niet gezien.

ik ook niet.

ik ben wel even op het veld geweest, maar heb niet gevlogen. het waaide te hard voor de zaggi, die kan niet snel genoeg om tegen de wind in te vliegen. en de piper moest nog ingelopen worden en de propeller moest nog opgeboord (geruimd) worden.

Beste mensen:D:D:D:D,

In hoevere zou het mogelijk kunnen zijn dat door verschillen in accu C-waarde ( 20c of 30C) mijn heli een storing kan crieeeren.:confused:

Heden heb ik weer een testvlucht gemaakt en de heli "sprong" weer ongecontroleerd op.:(

Nu zat ik te denken......:rolleyes:...... ik heb nogal wat aanpassingen gedaan. BV digitale metal gear servo's er ingezet en annaloge er uit. Ben met hogere kopsnelheid gaan vliegen etc.
Zou het nu mogelijk zijn dat de accu's de spanning niet goed af kunnen geven omdat ze een te lage c waarde hebben.
Als ik namelijk met 1800 mah mijn servo's wilde testen deden die ook raar, terwijl bij 2500 mah ze normaal reageren.

@rob of pjotterweld.
Die nieuwe ESC van Turnigy piep met regelmaat 1 maal op het moment dat ik een batterypack van 6 volt rechtstreeks in de zender doe om de servo's af te stellen. Is dit normaal. Daarbij geeft de ESC 3 pieptoontjes zodra ik een accu aansluit, maar ik zie dan ook dat de roter ook 3 keer lichtjes tikt. Is dit ook normaal.:confused:

@rob of pjotterweld.
Die nieuwe ESC van Turnigy piep met regelmaat 1 maal op het moment dat ik een batterypack van 6 volt rechtstreeks in de zender doe om de servo's af te stellen. Is dit normaal. Daarbij geeft de ESC 3 pieptoontjes zodra ik een accu aansluit, maar ik zie dan ook dat de roter ook 3 keer lichtjes tikt. Is dit ook normaal.:confused:

Het is normaal dat de motor een piep geeft .
De regelaar krijgt een stroom inpuls van de verkeerde kant .

Ik trek altijd de regelaar even uit de ontvanger als ik met een extra voeding de servo,s instel. ;)
Ik weet namelijk niet welke regelaar er goed tegen kan en welke niet.

En wat de storing aan gaat ga ik daar van uit dat je 20C lipo,s veel te weinig zijn .
Je zit daarmee aan de grens van de lipo en dat kan je BEC dan niet meer aan .

Doordat je digitale servo,s gebruikt nu word de vraag naar een hogere stroom nog meer.

Ga naar een hogere C waarde (45) , ik denk dat dan je probleem weg is .
(leen een accu van chopstick , dacht dat hij met C45 vliegt)

En vraag op sinterklaas een logger zodat je stromen kan gaan meten .

Mvg Johan

ik ga wel eventjes. op de brommert en alleen met een propeller. even kijken of Frank1 er is om de propellert uit te boren
ik zal er zo rond half 2 zijn.

misschien ben ik er vanmiddag ook even. Kijken of ik tussen de verwachte buien door een vluchtje kan maken.

@Jurgen:
20C is voor een helicopter altijd wat aan de lichte kant.
Ik heb op mijn 450 25C en 35C accuus. De 45C moet ik nog stekkers aan solderen.

Ik heb die problemen niet. Als je de elektronica verzwaart komt vooral de BEC wat in de problemen. Je hebt op een 450 dan al snel 3Amp nodig ipv de meestal aanwezige 2Amp.
Ik weet niet wat er in die Turnigy zit. Is dat een 3 Amp BEC, dan mag dat het probleem niet zijn.
Je kunt van mij wel een 35C lenen om uit te proberen. Er zitten 3,5mm goldplugs aan.

Back