Toch mooi opgelost, Piet. Ziet er netjes uit.19e update;
Om het laatste stukje te beplanken hield ik een (grootste) breedte over van 6 mm, maar omdat die breedte niet over de hele lengte gelijk is heb ik i.p.v. één lat van 4 mm en één lat helemaal versneden, 2 latten gemaakt van 3 mm, waardoor de ongelijke breedte bij het achterschip minder opvalt.
Om van een lat van 4 mm breed, 3 mm te maken heb ik de lat met stukjes tape precies langs een rechte lijn op de snijmat vast gezet,
Bekijk bijlage 623785
Vervolgens een stalen liniaal vast gezet op 1 mm van de rand met lijmklemmen en met een hobbymes 1 mm verwijderd van de lat,
Bekijk bijlage 623786
Het resultaat is een latje van 1 mm en een latje van 3 mm,
Bekijk bijlage 623788
Nu hou ik voor de laatste opening een redelijke afstand over de hele lengte en valt het versnijden naar 2 mm aan de achterkant minder op,
Bekijk bijlage 623789
Misschien heb ik het mezelf iets of wat moeilijker gemaakt door ook een aantal latten vanaf de kiel te verlijmen, dat had ik dus achteraf gezien beter niet gedaan wanneer je op deze manier een romp beplankt.
Weer een les geleerd voor een eventuele volgende keer, het zit aan de onderkant dus is later niet of nauwelijks zichtbaar als het model in de standaard staat![]()
Gr. Peter