The Royal Yacht, 'Duches of Kingston' uit 1778

27e update;

Ik heb de spiegel een beetje aangepast omdat ik het messing ornament om de raampjes te druk vind, dit is natuurlijk een kwestie van smaak.

Dus het ornament verwijderd en tussen de ramen latjes van 1 mm in oud goud geschilderd en verlijmd, het kleine stukje wat op een waaiertje lijkt heb ik wel gebruikt en boven het middelste raam gelijmd eveneens in oud goud geschilderd en onder de sierstrip die onder de ramen zit nog een ornamentje uit de kit gelijmd en ook geschilderd. Tevens heb ik de houten spiegelplaat aangepast aan het blauwe ornament met de figuurtjes en de bovenkant naar het voorbeeld goud geschilderd,
IMGM2741.JPG

Vervolgens heb ik de lange onderdelen van 430 mm aan beide kanten van de romp verlijmd, ik had dit een beetje uitgesteld omdat ik niet goed wist hoe dit zo netjes mogelijk te verlijmen. De keus is tenslotte ca-gel geworden omdat dit pas droogt na het maken van contact. Een nadeel is dat de lijm wat reageert met de blauwe water gedragen verf op de ondergrond, wat achteraf toch nog reuze meevalt en ik hoef maar een paar plekjes bij te werken :)

Een aantal foto's van het ietwat zenuwslopende resultaat,
IMGM2740.JPG

Wanneer je op een foto klikt, dan word hij 2x zo groot.
IMGM2748kopie.jpg

IMGM2745.JPG

Van het achterste raampje van de cabine is aan beide kanten (toeval) een klein stukje van de onderkant afgebroken, dat word nog hersteld.
IMGM2742.JPG

Laatst bewerkt:
Morgen alles nog maar eens nalopen en eventueel wat bijwerken, het lijkt allemaal makkelijk omdat nagenoeg alles gelazerd in de kit zit, maar ik heb al menig zweetdruppeltje gelaten ondertussen om alles er netjes op te krijgen, het is allemaal fijn spul en niet makkelijk om te verlijmen....

Laatst bewerkt:
Back