Vergis ik mij als ik zeg dat de voorste cylinder de linker cylinder is?
vanaf het vliegtuig gezien, dus met de echte voorkant naar voren, is het de linker

Daar heeft het niks mee te maken...Wat ik hierin zo bijzonder vind, is dat het blijkbaar zoveel uitmaakt of de carb vol in de luchtstroom zit of niet
qua afstelling, maar ook qua loopgedrag tussen de twee cilinders
terwijl het een walbro is, dan zou je zeggen dat wervelingen nooit recht door kunnen gaan de motor in.
methanol carb, die wel.. walbro toch niet?
Dat probleem wordt veroorzaakt omdat een cyinder in principe "omgedraaid" is zodat beide cylinders de uitlaat aan de onderkant hebben.
En dat betekent dat bij de ene cylinder de draairichting van de krukas "met de spoeling mee" is, en bij de andere cylinder er juist tegenin. Dat beinvloedt hoeveel lucht en brandstof iedere cylinder krijgt. Meestal wordt de rechter cylinder (vanuit de motor gezien) bevoordeeld qua lucht, maar krijgen ze wel allebei ongeveer evenveel vloeibaar dieet. De linker loopt dan meestal wat rijker.
Bij mijn boxer (viertakt) was het juist andersom, beide cylinders kregen dezelfde hoeveelheid lucht maar het vloeibare dieet was verschillend (en bij die viertakt had het weinig met de draairichting van de krukas te maken).