Nou, nee hoor... Je doet zoiets écht niet alleen maar "omdat het kan". Je doet het óók bij zo'n klein ding, toch echt ook vanwege het verbruik. Drie vluchtjes maken zonder te tanken, en er dan voor minder dan 50 cent aan brandstof in gieten en nog drie vluchtjes doen, is écht aangenaam: op Methanol kost je dat 1,50. En dat klinkt als muizebeetjes, maar is wel zomaar 2 euro per middag. Je bespaart, uitgaande van zeg maar, vanaf Maart tot en met September ieder weekend vliegen zomaar over het hele vliegseizoen (26 weken) ruim honderd euro op één kistje. Daar is de basis-ombouw allang mee betaald. Reken je autokosten mee om brandstof te kopen, en het verschil word nog aanmerkelijk groter want autorijden is niet echt goedkoop.Voor een 46 fx op benzine loopt dat echt goed, met zon motortje doe je het niet voornamelijk voor het brandstof verbruik maar meer omdat het kan![]()
Maar het startgemak en de betrouwbaarheid... Héérlijk. Het beduidend minder aan sproeiers hoeven schroeven, héérlijk.
Het klinkt mischien heel debiel, maar het verschil in gebruiksgemak is ECHT heel groot (als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet anders meer).
Maar je moet inderdaad wel even over die eerste drempel van het ombouwen heen.