Tamiyacup Nederland 2016

wel leuk dat voor de tt02 de RHI verstelbare (voor)bovenarmen mogen...je kunt ze alleen nergens kopen...( 800717 RHI TT02)
 
Heeft iemand een idee voor de FDR bij Racing Arena Limburg voor de Euro TW (of evt. Stock) ?
In de kerstvakantie heb ik met de oude Carson 16T op 5.5 gereden met de TB03. Prima snelheid, acceleratie en de motor bleef netjes tussen 50 en 60C.
De snelheid was wel lastig te vergelijken tussen alle snelle toerwagens.
Circuit is als je het een beetje door hebt vrij vloeiend te rijden, en sneller dan je op basis van de foto's zou verwachten. Inhalen is wel een puntje.
Helaas mogen de C-banden niet in de TW klasse, die gaan wel erg goed op het tapijt.
 
Ook ik heb twee kapjes gemaakt voor de topstock.
Een in standaard kleuren:
IMG_0971.JPG
:
En een in eigen kleurtjes:
IMG_0972.JPG
 
Mooi, ik ben bezig en in afwachting van fatsoenlijk weer. (binnen rij ik toch eerst met mijn oude body)

P1130060.JPG
 
naast mijn vaste bekerontvanger/chauffeur/raceheld en spuiter uit losser maakt Snor ook regelmatig een kapje voor me,
de Starwars kap is ook van zijn hand.

Gr.Jasper
 
Nog even onder voorbehoud of ik vrij krijg van de baas, maar is er iemand omgeving Leiden die nog vervoer zoekt richting limburg voor de eerste race? Heb een stoel over en geen zin om dat hele eind tegen mezelf te praten :D
 
In de kerstvakantie heb ik met de oude Carson 16T op 5.5 gereden met de TB03. Prima snelheid, acceleratie en de motor bleef netjes tussen 50 en 60C.
De snelheid was wel lastig te vergelijken tussen alle snelle toerwagens.
Circuit is als je het een beetje door hebt vrij vloeiend te rijden, en sneller dan je op basis van de foto's zou verwachten. Inhalen is wel een puntje.
Helaas mogen de C-banden niet in de TW klasse, die gaan wel erg goed op het tapijt.
Erik-Jan, dank je voor de tip. Ik had adhv de foto's idd niet verwacht dat de overbrenging toch nog zo lang zou zijn. Goed om te weten.
 
Wie kan mij het juiste pad op helpen.
Onlangs weer begonnen met een Xray X1 2016. Dit bevalt goed. Maar wil ook gaan kijken om wedstrijden te gaan doen (nog nooit gedaan). Maar dit wil ik niet met de X1 gaan doen, denk dat die klasse te kostbaar wordt. Op dit forum kom ik van alles tegen over de tamiyacup. Wat mij een geschikte klasse lijkt om veel plezier te hebben.

De voorkeur gaat uit naar de topstock klasse. Maar ja, dan begint het.
Je mag kiezen uit de diverse chassis (TT01, TT01E, TT01R, TT02 en TT02R)
Maar wat is nu de beste keuze om te starten (ik heb nog niets van de TT-serie). Want ik heb ook al gelezen, dat je de drift versie moet nemen, en daar de juiste banden onder gooien. Dan zitten er standaard al een aantal opties op (dempers, kogellagers etc). Of kan je dan weer beter voor een Race versie gaan. Het gaat mij ook erom, dat je niet met een basis TT01 begint en dan allemaal belangrijke opties nodig hebt en vervolgens duurder uit bent dan een ander type chassis.

De motor wil ik de carson cup machine pakken natuurlijk. Niet voor de wedstrijden, want dan krijg je die in bruikleen. Maar wel om te oefenen op de baan. De regelaar, een Hobbywing 1060.
 
de TT-02R is het beste om mee te starten, let wel dat je dan ook nog een Body nodig heb en de juiste bandjes (51023)
de TT-01R zal je niet gouw meer vinden en alle andere (buiten de D-versies) moet je weer een aantal Hop-Ups voor kopen zoals lagers e.d.
 
Onlangs weer begonnen met een Xray X1 2016. Dit bevalt goed. Maar wil ook gaan kijken om wedstrijden te gaan doen (nog nooit gedaan). Maar dit wil ik niet met de X1 gaan doen, denk dat die klasse te kostbaar wordt.

Hoewel de X1 een dure auto is zullen de lopende kosten juist heel erg laag zijn. Ook de veel gebruikte 21.5turns/blinky reglementen zorgen er voor dat de snelheden net genoeg zijn en bij crashes geen tot amper schade geeft.
Tamiya daartegen (en misschien schop ik dan hier en daar tegen een zere been) vereist veel originele en dure Tamiya producten en je moet je vooral niet gek laten maken om je blauw te betalen aan allerlij blauwe aluminium hopups.
 
Welkom Hoeby bij de Tamiya Cup!
Waar het plezier en lekker rijden voorop staan.

Je kan elke TT01 of TT02 prima gebruiken om te racen. Hier en daar een upgrade afhankelijk van je mogelijkheden is altijd mogelijk. Wil je meteen serieus meedoen dan is de TT02R een goede optie. Daar zitten de meest benodigde opties al op.
Wel moet hier nog een body en de juiste banden bij. Zoals al aangegeven is eigenlijk.

Veel plezier met je besluitvorming :)

Grt, Michael
 
Ik heb mijn TRF418 sinds vandaag ook helemaal af, het is alleen nog wachten tot de motor binnen komt. Ik heb de 10.5T Sensored van Tamiya besteld, moet deze nog inlopen en zo ja, hoe doe je dat met een brushless?

De Raybrig NSX Concept-GT body in een andere kleurstelling (spoiler is nog in de maak).
Raybrig_NSX.jpg


De Setup tools
Setup_2.jpg


Ik wil zodra de motor binnen komt de bekabeling nog in een mooie sleeve wegwerken.
Setup_1.jpg


En een hele mooie balance :D
Balance.JPG


TT-02(R) en TRF418
duo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top