tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger

Heb je je meenemer gemaakt op maat van de orginele koppelschotel of op maat van de koppelschotel welke bij de elektrische poten hoort? Zit namelijk een verschil in... :(

En jij loopt tegen hetzelfde aan als ik. De poten komen héél hoog. Te hoog als je het mij vraagt. Ben tijden bezig geweest met juist uitmeten voor mooie hoogtes...

Maar ziet er verder goed uit!

ik heb geen electrische poten ik heb er wel een andere meenemer bij maar die kan k neiet
kwijt van wegen me stuur stang. Dus dat word gewoon handmatig doen. klopt bij mij zijn ze ook iets te hoog maar als ik de trailer recht achter de truck heb dan is het net mooie hoogte als ik de achteras omhoog heb

vandaag verder gegaan met de truck en oplegger. Heb de achterkant van de trailer 1 cm omhoog gebracht zodat hij bijna vlak achter de trekker zit. En als hij op de steunpoten staat net iets achterover staat. Vind het persoonlijker iets mooier staan.
verder heb ik de spatborden en achterbumper in de grondverf gezet en ben ik bezig geweest met constructie bedenken en deels uitvoeren voor de lift as

IMAG0455.jpg

IMAG0457.jpg

vandaag weer het een en ander besteld voor de lift as hopen dat het snel binnen komt dan kunnen we weer verder met de trekker

van de week weer even bezig geweest met de trekker en de lift as daarvan. Heb het nu eindelijk werkend zo als k het wil hebben. Ben er zeer tevreden over nu alleen nog de servo knap vast maken heb hem nu tijdelijk met een klem vast zitten morgen weer verder met het knap vast zetten en het afstellen van de as her nog enkele fotos van het geheel

IMAG0473.jpg

IMAG0472.jpg

IMAG0474.jpg

IMAG0480.jpg

IMAG0479.jpg

IMAG0478.jpg

Ziet er goed uit Jeroen,hoe werkt het precies?
Je drukt de voorste as naar beneden en dan komt de achterste omhoog of zie ik het verkeerd, een hele andere constructie als mij maar met hetzelfde resultaat!
Heb je het cardan tussen de twee assen uit gehaald?

ja zo ongeveer werkt het de veerring van een 6x4 is vrij slap wou eerst de achterste liften maar dan zakt hij in ze geheel door het gewicht van de truck. Nu druk ik de voorste as uit de veering op zijn end en dan druk hij de achterste omhoog in zijn veerring geeft het zelfde resultaat als bij jou alleen iet moeilijker te maken. ik heb het cardan tussen de assen verwijderd zodat als de as om hoog staat de wielen niet draaien

:thumbsup:

Ben wel benieuwd waar je je servo laat.
En hoe stuur je hem aan?(heb zelf nog een vier kanaals dus dat is te weinig voor als ik aan de verlichting toe ben)

Back