Tamiya International M-Chassis Challenge 3. TIM 2013/2014

Ben mij aan het oriënteren, om misschien dit jaar ook wedstrijden te gaan rijden.

Is er een grote voorkeur voor welk type m-chassis er gereden word.
M03 of M05 en dan S, M of L. Heb het idee dat de meeste van jullie met M03 rijden.

Welke upgrades zijn echt nodig wanneer je een standaard kit koopt.
 
M03M is volgens mij de meest gebruikte versie van het M-chassis segment.
Must have: Lagers, toe in rear hubs, Goede alu korte dempers met verenset, M-grip banden met verschillende inserts zodat je de grip aan kan passen, goede servosaver en turnbuckles stuurstangen, CVD assen, motorkoeler en iets om eventueel een star dif te maken.
Voor de rest kun je hem laten zo als hij is.

Mvg Roy
 
Ik heb nog een Tamiya Mini uit het jaar kruik, helemaal standaad met nog de mechanische regelaar. Is deze met een goede regelaar en aanpassingen zoals hierboven genoemd bruikbaar? Of is zoiets te oud, niet up te graden? Het ziet er allemaal hetzelfde uit als op foto's van M chassis die ik kan googlen.

Dank,

Hugo
 
@HugoW: ik denk dat je hier wel mee kunt rijden alleen vraag ik me af of je echt kunt meekomen met de rest, de onderdelen zijn al moeilijker aan te komen en erg duur als je iets kapot rijd.

@Tazman: Met welke body's word er veel gereden, Swift ?
 
M03M is volgens mij de meest gebruikte versie van het M-chassis segment.
Must have: Lagers, toe in rear hubs, Goede alu korte dempers met verenset, M-grip banden met verschillende inserts zodat je de grip aan kan passen, goede servosaver en turnbuckles stuurstangen, CVD assen, motorkoeler en iets om eventueel een star dif te maken.
Voor de rest kun je hem laten zo als hij is.

Mvg Roy

De enige must have vind ik:
- Deftige dempers, dat scheelt heel veel in rijgedrag
- Goede servo saver, die High Torque versie van Tamiya is prima. Ook dit scheelt een heleboel in rij gedrag. Na een tik staat nu ineens niet je stuur scheef ;-)

Wat ik overbodig vind:
- Verschillende inserts, merk je heel weinig van. Volgens mij reed zo goed als iedereen op medium inserts. Ik heb er mee getest, en reed met beide inserts net zo snel.
- Turnbuckels, handig, maar geen must.
- CVD assen, handig, maar geen must.
- Motor koeler, dat ding doet niks. Ik heb hem er voor de 'bling' factor op zitten, maar mijn motor koelen doet hij echt niet.
- Diff star maken heb ik met een hele berg lijm gedaan....
- Toe-in Rear hubs? Is afhankelijk van de baan er reden afgelopen TIM auto's rond met 0gr blokken van de allereerste mini.

Ik heb nog een Tamiya Mini uit het jaar kruik, helemaal standaad met nog de mechanische regelaar. Is deze met een goede regelaar en aanpassingen zoals hierboven genoemd bruikbaar? Of is zoiets te oud, niet up te graden? Het ziet er allemaal hetzelfde uit als op foto's van M chassis die ik kan googlen.

Dank,

Hugo

Een mini uit het jaar Kruik is volgens mij tijdens de laatste TIM 5de geworden. Met alle oude hubs en oude formaten lagers. Kreng wiebelde aan alle kanten, maar ging wel hard en goed! Setje dempers en servo saver doen wonderen ;-)

@HugoW: ik denk dat je hier wel mee kunt rijden alleen vraag ik me af of je echt kunt meekomen met de rest, de onderdelen zijn al moeilijker aan te komen en erg duur als je iets kapot rijd.

@Tazman: Met welke body's word er veel gereden, Swift ?

Fiat 500 Abarth is ietjes listiger dan de Swift, maar deze twee bodies zag je inderdaad veel voorbij komen.

Groet Robert
 
Back
Top