Tamiya International M-Chassis Challenge 3. TIM 2013/2014

Volgens mij wordt bedoeld dat je de twee kleinste tandwielen van het setje op de foto in ieder geval moet gebruiken, maar dat het grootste tandwiel niet gebruikt hoeft te worden als je een ball- of geardiff gebruikt dat vanzelfsprekend beschikt over een eigen (hoofd)tandwiel.

Als ik het goed begrijp mag deze dus wel (in combinatie met de hiervoor genoemde kleine tandwielen op de foto): for M06, Gear Differential 39T ,(M06-06) by 3Racing

Klopt dit Michael?

Edit: je was me net voor Michael ;-)

Mvg
Marcel

Hoi Andre,

Zelf gebruik ik altijd de harde foam inserts van Tamiya: 53255 (geloof ik)
De zachte inserts zou ik vermijden.

Er zijn ook mensen die oude tourwagen inserts opmaat maken voor de mini banden. Dat kan ook prima werken.
Zorg wel dat ze een beetje vullend zijn en niet te grote "airgap" hebben.

Grt, Michael

@Michael L : Bedankt.

Zal ik maar eens wat spullen geen bestellen en de M-05 eens racewaardig maken voor de TIM ;)
En aankomende zaterdag en zaterdag 15 februari maar eens gaan oefenen met de M-05 op de indoorbaan in Lingen ( Halle 33 )

Alle afstel en overige tips zijn welkom.

Andre (ook maar even aangemeld )

Hoi Andre,

Zelf gebruik ik altijd de harde foam inserts van Tamiya: 53255 (geloof ik)
De zachte inserts zou ik vermijden.

Er zijn ook mensen die oude tourwagen inserts opmaat maken voor de mini banden. Dat kan ook prima werken.
Zorg wel dat ze een beetje vullend zijn en niet te grote "airgap" hebben.

Grt, Michael

Zelf heb ik twee sets M-Grips. Toevallig 1 met harde en 1 met medium inserts en ik merk zelf weinig verschil. Persoonlijk vind ik de Medium inserts iets vergefelijker dan de Harde inserts. Maar ik ben met beide sets even snel....

Groet Robert

Laatste post op de Facebook pagina. Zeker een belangrijke!!!

Tandwiel verhouding TIP!

Na een aantal tests bij RC paradise hebben we het volgende ontdekt:
Door de aard van de baan bij RC paradise (krappe bochten en veel accelereren) is gebleken dat je met een 18T net zo snel en meestal sneller bent in ronden tijden dan met een 20T.
Een bijkomend voordeel is dat de motor minder warm wordt en dus langer volhoud. Dit geldt vooral in combinatie met een geblokkeerd diff ofwel spool. Bij gebruik van een gewoon diff heeft de motor het minder moeilijk en wordt daardoor ook minder warm (lees meer wielspin).

Dus met een spool is het sterk aan te raden om met een 18T te rijden. Toch rijden met een 20T is op eigen risico. Als de motor over een bepaalde temperatuur grens komt dan gaan de prestaties duidelijk naar beneden.

Let op: Tamiya gebruikt metrische tandwielen. Dus met 0,6 moduul. Hoewel 48dp er erg op lijkt is het niet hetzelfde!
Tamiya heeft de 18T in een setje met een 19T met nummer 50355. Mijn persoonlijke favoriet zijn de tandwielen van Yeah racing, deze hebben speciaal voor de Tamiya een 18T.

Robert en mijzelf rijden bij RC paradise enkel nog met 18T.

Grt, Michael.

een paar weken geleden heb ik een stalen 0.6 module 18T tandwiel bij Conrad gekocht. Kost €4,50 en gaat een (mini) leven lang mee.

Vanaf 25 euro is de verzending gratis, dus koop er nog 5 meer of wat anders bij....

Hey, de 1e keer had ik een leasebak. Naast dat sta ik dat weekend op de Speed-Action.

Heb me ook ingeschreven, paar keer getraind bij RC Paradise met de M05 en een clubwedstrijdje daar gereden. Geen schokkende resultaten, maar wel heel veel fun!

Mvg
Marcel

Ooh ja, daar vroeg Ferdi me ook voor.
Maar helaas, een eerdere afspraak gaat voor.
Ok man, volgende keer maar weer.

Facebook zei:
Tamiya heeft de 18T in een setje met een 19T met nummer 50355.

Ik heb net twee setjes van deze tandwielen (Tamiya 50355 18T & 19T Av pignion Gear Set) binnen gekregen en ben bereid om één setje door te verkopen.
5 euro incl verzenden... PM maar even als je ze nodig hebt!

%24(KGrHqYOKo8E3tCHLBq(BO!hQupLMg~~_35.JPG

Back