In onze groepsconversatie hebben we afgesproken dat we de rest van 2025 uittrekken voor het testen (met schuimkissies) van de in aanbouw zijnde GPS systemen. Dus dit jaar gaan we uitsluitend manueel sturen.
Rick en René:
Ivm het goed leggen van het zwp (op 185 mm vanaf de voorlijst) heb ik bijna achterin de romp een ruim compartiment gemaakt met triplex wanden.
In de org kist zat ook het eea achter de vleugel...hier te zien ( het witte deksel tussen vleugel en stab). Ik heb het compartiment nog 1 "vak" verder naar achter gezet en 2 x zo groot gemaakt ( dus over 2 vakken lengte).
De generator is dus goed voor een 3S buffer accu en aangezien er toch gewicht achterin moet wil ik er een 3S 2200 in zetten van forse afmetingen ( een 30-60 C type).
Schakelaar stel ik voor om achterwege te laten en de voeding via een BEC op de ontvanger aan te sluiten.
Gelijkrichter en RX komen ook in dat compartiment en dan zal er nog iets van 200 gram lood in moeten wat in 2 compartimenten in het stabilo gaat komen.
Wat voor een BEC moeten we gebruiken?? Hebben jullie een (Aliexpress?) linkje voor me??? Of is de uitgang van de gelijkrichter al 5,2 Volt?
Ik zie 3 aansluitingen aan de gelijkrichter.
De stekker met 3 snoeren aan de generator en de rest?
De stekker met 2 snoeren aan de buffer accu en de 2 losse draden naar de BEC cq naar de Rx (indien die al 5,2 V afgeeft en zolang de GPS /Speedy Bee unit er nog niet in zit).