TA-05 kantelt in de bochten

• Topicstarter Topicstarter peke140
  • Startdatum Startdatum
P

peke140

Guest
hey,

zoals mijn onderwerp wel duidelijk maakt kantelt mijn TA-05 in de bochten, mijn TA-05 is volledig standaart heb enkel een superstock tz ingestoken.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen, hij stuurt ook vrij zenuwachtig ( heel scherp )

Hmm mischien jou vering ?

Te hoog en te zacht lijkt het wel, dan kantelt hij snel.

Mischien andere veren proberen.

Hmm mischien jou vering ?

Te hoog en te zacht lijkt het wel, dan kantelt hij snel.

Mischien andere veren proberen.

ik heb zowat alle settings geprobeert bij mijn veren heel laag gezet heel hard combinaties en niets werkte al te goed, zou een balancer iets uitmaken?

Of je banden zo staan : || ----- || of zo // ---- \\

de eerste tekening gewoon dat je banden recht staan en de andere of ze een beetje schuin staan naar binnen of naar buiten als je van boven af kijkt.

Of je banden zo staan : || ----- || of zo // ---- \\

de eerste tekening gewoon dat je banden recht staan en de andere of ze een beetje schuin staan naar binnen of naar buiten als je van boven af kijkt.

ze staan dus zo //----\\ heb dit ook al veranderd naar II---II en zelf \\ --- // en dit had niet echt al teveel effect, het zijn ook nieuwe bandjes die ik gebruik en heb lijm aan de buitenkant gedaan, momenteel staan zouden ze goed moeten staan heb dit samen gedaan met iemand die iets meer rc ervaring heeft en hij zei dat ze normaal nu goed zouden moeten staan.

Up en downstops meer instellen zodat die niet ver uit zijn veren kan komen en een stabi-setje kan helpen.

zou een aluminium racing steering set werken voor die dat sturen wat onder controle meer te krijgen? of zou dit juist het omgekeerde effect veroorzaken?

Nee je moet er een goede setup op zetten.
camber en rij hoogte downstops enzv.

Doot zachte veren hoef je geen griprol te krijgen. bij een auto met veel flex heb je juist minder last van griprol dan een stijfe auto.

keer in een setupset hangen en je auto af stellen.

Wat voor banden zijn het? De standaard gladde? En je hebt ze gelijmd aan de buitenkant. Zijn de wangen (de zijkanten) soms hard en scherp?

Wat voor banden zijn het? De standaard gladde? En je hebt ze gelijmd aan de buitenkant. Zijn de wangen (de zijkanten) soms hard en scherp?

hat waren yeah racing weeltjes ( weet niet meer presiez welke maar zijn wel gladde ) neen ze zijn niet scherp wel een beetje hard ( dan gaat het iets beter ) maar de lijm is snel er weer af op matten de lijm breekt gewoon af dan.

Nee je moet er een goede setup op zetten.
camber en rij hoogte downstops enzv.

Doot zachte veren hoef je geen griprol te krijgen. bij een auto met veel flex heb je juist minder last van griprol dan een stijfe auto.

keer in een setupset hangen en je auto af stellen.

maar algemeen weet je niet meteen een paar upgrade parts die ik kan kopen dat 1 van beide problemen een beetje verbertert?

Waarom zoekt iedereen het in upgrade parts ?

De auto uit de doos is redelijk goed, je probleem moet in de afstelling of de band zitten.

maar algemeen weet je niet meteen een paar upgrade parts die ik kan kopen dat 1 van beide problemen een beetje verbertert?

Upgrades gaan zeker niet helpen buiten dat ze jou portemenee leegmaken.

Probeer eens het volgende:
-rijhoogte voor 5 mm, achter 5.5 mm.
-voor 1° toe-out, achter 3° toe-in.
-voor 6 mm droop, achter 5 mm.
-voor en achter 1.5° camber.

Gebruik dit als begin setup, en zoek vandaar verder.

MJ

MJ

bedankt, ik zal dit zo snel mogenlijk eens testen en eens kijken of dit veel effect heeft, maar het sturen heb is blijkbaar eigen aan de TA05, ik heb dit namenlijk op andere fora's ook gelezen klopt dit?? Mijn allergrootste probleem is dat ik nog niet echt zelf iets heb van tools om mijn auto af te stellen

MJ

precies

Het probleem met peke zijn auto is één dat hij iets te snel kantelt én dat hij veel te zenuwachtig stuurt.
Ik ben er van overtuigd dat we, eenmaal de auto goed afgesteld is, het kantelen er uit krijegen, maar hij stuurt veel te zenuwachtig.

Als je met de auto rijd heb je precies slechts vijf standen, neutraal, veel links, enorm veel links en idem naar rechts.
Vanaf dat je aan de zender komt draait de auto veel te veel.

Nu is het een zender die niet afstelbaar is en exponentieel sturen en maximale uitslag kan niet ingesteld worden. Ik weet niet juist hoe het bij de ta-05 zit maar er lijkt me wel een mogelijkheid om met even veel travel van de servo minder stuur te hebben...

vanavond maar eens kijken en morgen testen ;)

Als je toch een upgrade zou willen kopen, steek dat geld in een setje veren voor tourwagens van Tamiya. Daarmee kan je ook nog best wel wat invloed hebben op de rijeigenschappen van het sturen en de grip van de auto. Hardere veren voor geeft wat minder grip op de voorkant om zo ook minder stuur te krijgen.

[53440] Tamiya 53440 On-Road tuned hard spring set 4 pairs

peke140, waar zitten de stuurstangen bevestigd aan de stuurblokken? het binnenste of het buitenste gaatje? als ze aan het buitenste gaatje zitten heb je minder stuur

Back