TA-05 kantelt in de bochten

• Topicstarter Topicstarter peke140
  • Startdatum Startdatum
peke140, waar zitten de stuurstangen bevestigd aan de stuurblokken? het binnenste of het buitenste gaatje? als ze aan het buitenste gaatje zitten heb je minder stuur

Dat is inderdaad het eerste wat we gaan checken... :D
Daarnaast de veringkjes bekijken, want die zijn ook niet helemaal in orde...

Als je toch een upgrade zou willen kopen, steek dat geld in een setje veren voor tourwagens van Tamiya. Daarmee kan je ook nog best wel wat invloed hebben op de rijeigenschappen van het sturen en de grip van de auto. Hardere veren voor geeft wat minder grip op de voorkant om zo ook minder stuur te krijgen.

[53440] Tamiya 53440 On-Road tuned hard spring set 4 pairs

hmm, als ik kijk naar de verinkjes die je aan geeft zie ik dat ze 1.03" zijn, en als ik deze verinkjes bekijk: Tamiya (#53163) - Tamiya On-Road Touring Spring Set RC Tamiya,Kyosho,3Racing,Walkera,Esky,Align,Futaba,Model,Trex 450 500,helicopter spare upgrade part,2.4Ghz,Dragon Fly,Honey Bee King2,Hirobo,SYMA,Micro IR Plane die speciaal voor zijn TA-05 zouden zijn(mercedes benz-maakt niet uit) zijn die iets langer, nl 1.10" ... Lijkt me dat dit toch een verschil is waar we rekening mee moeten houden, of steken we gewoon dat shimmeke? :D

hmm, als ik kijk naar de verinkjes die je aan geeft zie ik dat ze 1.03" zijn, en als ik deze verinkjes bekijk: Tamiya (#53163) - Tamiya On-Road Touring Spring Set RC Tamiya,Kyosho,3Racing,Walkera,Esky,Align,Futaba,Model,Trex 450 500,helicopter spare upgrade part,2.4Ghz,Dragon Fly,Honey Bee King2,Hirobo,SYMA,Micro IR Plane die speciaal voor zijn TA-05 zouden zijn(mercedes benz-maakt niet uit) zijn die iets langer, nl 1.10" ... Lijkt me dat dit toch een verschil is waar we rekening mee moeten houden, of steken we gewoon dat shimmeke? :D

Neem de kortste veren, die kan je inderdaad altijd langer maken met shims.
Als je met de langere veren je auto niet onder de 8 mm krijgt zit je met een probleem.

Een kortere servosaver maakt je sturing ook rustiger.

Welke zender word gebruikt? Stick of stuur.

MJ

PS, Peke140, je een hebt pm.

De kortste hoeft ook weer niet. Het setje waar ik mee kwam wordt ook onder de TRF415/6 modellen gebruikt en daarmee kan je gewoon een gewenste rijhoogte krijgen. De geometrie van de TA-05 is behoorlijk afgeleid van de TRF415 en daarmee kan je die veren prima gebruiken. Vervolgens gewoon spacers toevoegen boven de veer om te gewenste rijhoogte te krijgen. Dus niet je droop schroeven gebruiken om hem op de gewenste rijhoogte te krijgen.

Er is een nog korter setje te krijgen maar die wordt alleen voor de M-Chassis gebruikt om daar de rijhoogte laag te krijgen. Mocht je die op de TA-05 gebruiken moet je te veel spacers toevoegen en dat wil je ook niet.

Back