Swift 2 bouwen en vliegen

Oke, @ Gor, dit is mijn 2e toestel :P, die 40 euro is idd een beetje duur, maar als je het zo bekijkt betaal je voor de meeste schuim toestellen veel...

@ Tip, oke :P

04-01-08_1249.jpg

04-01-08_2139.jpg

05-01-08_1450.jpg

05-01-08_1451.jpg

Ik moet nu nog het gat voor de lipo maken, en alles vastzetten, de servo's inbouwen, mn zender instellen, en nog wat kleinere dingetjes...

... de vakjes ga bouwen waar ze hoeren, aleen dab net de servo armpjes naar boven..

Euhm... tikfoutje?:rolleyes:

Leuk dat jullie zo opschieten met de bouw.Ik heb de mijne nog lang niet af.Hij ligt er maar te liggen.Heb wel al een deeltje van de setup klaargemaakt.
Ik zie dat jullie ook BL motoren gebruiken,gaat dat ding dan niet snoeihard? Ik begin met een Race 480 motor.Zal wss wel al snel genoeg zijn.

Maar ik ben ook aan het denken om, i.p.v de setup in te bouwen in de vleugel,iets boven de electronica te plaatsen als cockpitkap.Een vriend van me heeft hetzelfde gedaan met een stuk van een plastieken fles.

Als ik er begin in te snijden,om alles in te bouwen,dan word de weerstand van de EPP toch kleiner.Er zitten wel 3 carbonstaafjes in.

Dus de vraag is,inbouw van de electronica of opbouw maar dan wel afgeschermd?

Iemand raad??;)

voor misverstanden te voorkomen, wezze heeft geen swift 2, maar een k10, en wezze, ik raad je aan, alles in te bouwen, je gaat serieus geen sterkte verliezen hoor ;)

Haha, inderdaad WeZZe, dat was een tikfout :)

Ik bouw ook alles in en ook gewoon normaal zo als het hoort. (dus servo-armpjes gewoon beneden)

Degene die dit topic begon, steven1987, Heeft niks meer van zn maiden laten horen, en op PB reageert hij niet.

Ik ga volgend weekend waarschijnlijk maidenen, dus hopen dat het goed weer word!

Bedankt!

Ik heb ondertussen al wat kabeltjes ingekort, en de rudders/wingtips of hoe het ook heet geverfd, lichtblauw, met een sponsje, zodat het niet helemaal dekt, maar het lijkt net epp in een kleur, dus het ene bolletje is iets donkerder geverfd dan het andere, en dat geeft een heel mooi effect! (foto's komen straks)

Heb de ontvanger en de regelaar vastgezet, de rudders/wingtips ga ik zo lijmen, en voor de motor heb ik een héél klein imbusje nodig om de propmeenemer stevig(er) vast te draaien. Dan nog even zwaartepunt goed leggen, en tapen. en dan kan ie de lucht in!, misschien verf ik ook nog iets op de onderkant, maar dat zie ik nog wel.

Igor
-----------
Hierbij de foto's:

Foto's met mn mobiel gemaakt, even snel buiten (anders is de qualiteit best bagger soms), en even in het zonlicht gehouden, komen de kleuren het mooiste uit.

Rechter kant:
06-01-08_1545.jpg

En de linker kant:
06-01-08_1546.jpg

op de tafel...:
06-01-08_1547.jpg

Wingtip/rudder geval (geverfd, en ik vind het héél mooi geworden!):
06-01-08_1548.jpg

En de onderkant, is net veel veranderd, alleen de kabeltjes van de motor naar de regelaar ingekort, en de ontvanger en de regelaar zitten vast maar dat is niet te zien :P
06-01-08_1549.jpg

Igor

Laatst bewerkt:
Hee Igor,

Ziet er bekend uit, zoals je misschien weet heb ik dezelfde setup, wel een andere print (ook een8*4 prop gekocht erbij). Ben net deze week begonnen te bouwen.
De lipo steekt bij mij een beetje uit aan de onderkant, laat ik maar zo denk ik. Ik zit nog even met het wegwerken van de ESC, die is een beetje onhandig. Ik wil het epp een beetje heel laten dus dacht hem er gewoon op te plakken. Hoe zit dat bij jou? ik kon het niet goed zien. Balans is volgens mij perfect!!

Als de boel is ingebouwd nog even stoeien met de instelling want m'n rechter sevo geeft niet voldoede uitslag naar beide kanten.

Prima foto's! En bedankt voor de links.

Hey mijn swift is nu ook klaar, alles zit er in.
Ik zou morgen gaan maidenen als het weer het toelaat, maar heb nu hoofdpijn, en voel me niet zo lekker. Dus als het morgen beter gaat, maiden!
Als ik me niet beter voel waarschijnlijk volgend weekend of het weekend daarna, Heb het best druk met school enzo.

Jij ook suc6 met de maiden, en de setup heb ik al eens eerder in een ander topic gepost, maar ik kan hem wel nog een keer posten.

Doei!

Dit weekend de boel afgemaakt. Misschien toch iets teveel tape gebruikt want hij is wat zwaar geworden (360 gram). Helaas ligt het zwaartepunt niet helemaal goed (175mm). Heel kort mee gevlogen, maar is erg wennen na m'n Easstar! Reageert supersnel, ik wist niet dat het zo snel kon.
Wachten op iets bete weer, dus even gekeken naar de stuwkraht. Komt boven de 800gram uit. Das mooi maar de ESC loopt een beetje warm. Weet iemand of ik aan die warmte wat moet doen?

die warmte wordt wwel een beetje afgekoeld door de wind. heb je ook een video?? en 360 gram valt wel mee op 800 gram stuwkracht, power genoeg :D

Hey,

Ik zal van de week of vanavond mijn swift ook even wegen, en wat foto'tjes maken.
Zwaartepunt komt best pricies, dus zorg er wel voor dat ie tussen de 180 en 185 mm is! (Dat stond in de handleiding tog? Hou in ieder geval de handleiding aan!)

Igor

Laatst bewerkt:
Inderdaad... typfoutje :)

@ Ernani, het gewicht van mijn swift is ook rond de 360 gram. Ik kon het niet heel pricies uitrekenen want ik moest hem een beetje tegenhouden want hij paste niet op het weegschaaltje.

Even kijken of ik vanavond wat mooie foto's kan maken, anders komen ze deze week of dit weekend. Ik zal ook proberen om het op film te laten zetten.

Igor

Mooi dingetje toch,zeker met de wingtips,igor,mijn complementen...alleen vind ik het servodraad dat eruit steekt niet echt mooi,mischien plakken?Of...Nuja,je ziet maar!Het is tenslotte jouw kist.

Ps:Als vervanger van de swift heb ik nu een weasel dat ondertussen zijn maiden heeft gehad,maar het was wel underpowered...ik had er een indoor motorke en set-up op gelegd met nog 72gram aan lood vanachter...:D

haha wezze, ik zie het nu maar pas.
13ur2.jpg

dit is idd mijn zagi, die is groter dan een swift 120cm. die was brushless en ging redelijk vooruit.
het kapje was gemaakt uit een fles bru en dan gewoon zwart gespoten en met velcro over de lipo en esc gezet(met koelopeningen;)
Ik heb ondertussen al een andere gebouwd en die heeft dit niet. is ook niet echt nodig, puur uiterlijk!

Inderdaad... typfoutje :)

@ Ernani, het gewicht van mijn swift is ook rond de 360 gram. Ik kon het niet heel pricies uitrekenen want ik moest hem een beetje tegenhouden want hij paste niet op het weegschaaltje.

Even kijken of ik vanavond wat mooie foto's kan maken, anders komen ze deze week of dit weekend. Ik zal ook proberen om het op film te laten zetten.

Igor

Mijn eerste vlucht verliep niet zo best, grasmaaien gaat niet heb ik gemerkt. Ik wacht tot de wind wat minder wordt en maak dan wel een kort filmpje. Foto's zijn niet zo boeiend: veel tape en de gebruikelijke spullen.

Ik maak me nog wel zorgen om de warmte. Gisteren kwam ik met een net volgeladen accu heel even boven de 1000 gram stuwkracht uit, maar dan wordt alles heel erg snel warm/ heet. Ik vraag me af of ik nu gewoon minder gas zal moeten geven, een kleinere propellor of .....misschien moet ik niet zeuren en eerst eens vliegen!

@Gor, Servodraad zit ondertussen al in het schuim en tape er over, voor de rest ook alles ingetaped (niet dat ik veel tape had, maar er zit tape op volgens de handleiding) En het baterijvakje uitgesneden, iets langer gemaakt, zodat het zwaartepunt goed is.

Stuurstangen, alles zit er op, hij is klaar om te vliegen.

Mijn eerste vlucht verliep niet zo best, grasmaaien gaat niet heb ik gemerkt. Ik wacht tot de wind wat minder wordt en maak dan wel een kort filmpje. Foto's zijn niet zo boeiend: veel tape en de gebruikelijke spullen.

Ik maak me nog wel zorgen om de warmte. Gisteren kwam ik met een net volgeladen accu heel even boven de 1000 gram stuwkracht uit, maar dan wordt alles heel erg snel warm/ heet. Ik vraag me af of ik nu gewoon minder gas zal moeten geven, een kleinere propellor of .....misschien moet ik niet zeuren en eerst eens vliegen!
Wat is er op tegen om een kleinere prop te monteren.
Ik hoor verhalen over 16A 800 en 1000gram trekkracht en dat is wel even schrikken na een easy star met beperkte vlieg ervaring.
Dat de zaak dan snel heet wordt is te verwachten zeker als je hem vast houdt en vol gas laat draaien voor wie weet hoe lang.
Hij vliegt al met zijn eigen vliegklare gewicht als trekkracht.
Je kan het beste een setje props in voorraad hebben en dan na het invliegen naar de edeale combinatie toe werken.;)

Back