Swift 2 bouwen en vliegen

Ik heb net de maiden gehad! Het ging gewoon fantastisch! inverted,loopings,verticaal omhoog,zonder problemen!
Ik denk dat 3s toch wat overpowered is,heb niet meer dan half gas gevlogen!

Ik heb er ook wat foto's van,die zal ik later op de dag nog wel posten

senne. ik denk niet dat ik zin heb om helemaal naar maasmechelen te rijden want dat is toch in brabant oid. ik woon meer in het noorden van overijsel. en ten tweede ik ben nog geen 18. maar ik denk dat ik eerst eens kijk bij dortmunt of ik daar wat leuks vind.(mischien een jetje) en nog wat anders om rustig te vliegen.
mvg

Maasmechelen is volgens mij ergens in zuid limburg.
Warom zou je naar Maasmechelen gaan?

Of je bestelt een setupje uit hongkong :)

Haha,Maasmechelen ligt in Belgisch Limburg,VLAK tegen de grens van Nederland aan (zo'n dikke 2km van de grens)

Grtz

he wow, wat een hoop reacties. Ik ben een hele tijd naar t buitenland geweest en heb dus geen tijd meer gehad om me met modelbouw bezig te houden. Ik kreeg een paar vragen van mensen in mn prive box, daar wil ik hier graag even op antwoorden zodat anderen er misschien ook nog iets aan hebben..

Mn swift vliegt echt heeeerlijk, de motor is alleen wel veel te sterk en op half gas kan je al verticaal. Een beetje te veel van het goede dus, wanneer ik vol gas vlieg trekken de servo's het eigenlijk niet om te sturen, een kleinere motor zou dus een betere optie zijn. Ook heb ik het gevoel dat de ailerons van epp de snelheid niet trekken en verbuigen in de lucht. Maar aangezien mn modelbouw hobby toch op een laag pitje staat laat ik t lekker zo.

Ik vlieg ruim 30 minuten op de accu die er nu in gaat. Dat betekend niet dat ik die 30 minuten vol aan het raggen ben, maar vooral half gas en met kleine uitschieters naar vol, aangezien vol gas echt te veel is voor dit kleine tuigje..

he wow, wat een hoop reacties. Ik ben een hele tijd naar t buitenland geweest en heb dus geen tijd meer gehad om me met modelbouw bezig te houden. Ik kreeg een paar vragen van mensen in mn prive box, daar wil ik hier graag even op antwoorden zodat anderen er misschien ook nog iets aan hebben..

Mn swift vliegt echt heeeerlijk, de motor is alleen wel veel te sterk en op half gas kan je al verticaal. Een beetje te veel van het goede dus, wanneer ik vol gas vlieg trekken de servo's het eigenlijk niet om te sturen, een kleinere motor zou dus een betere optie zijn. Ook heb ik het gevoel dat de ailerons van epp de snelheid niet trekken en verbuigen in de lucht. Maar aangezien mn modelbouw hobby toch op een laag pitje staat laat ik t lekker zo.

Ik vlieg ruim 30 minuten op de accu die er nu in gaat. Dat betekend niet dat ik die 30 minuten vol aan het raggen ben, maar vooral half gas en met kleine uitschieters naar vol, aangezien vol gas echt te veel is voor dit kleine tuigje..

Bij mij is het juist hetzelfde :schrik:

Bij mij redelijk, de roeren werken wel nog op volgas, ik gebruik vol gas alleen om echt snel heel hoog te zijn, gas uitzetten en vol rollend naar beneden komen.

Dat van dat die servo kapot was, was niet mn servo, maar die syntesized ontvangertjes van UH, die oude versie had een fout waardoor de servo's zouden kunnen blijven haken...

Igor

Ik heb ook een swift 2 en ben er ook echt super blij mee, ik heb al redelijk wat filmpjes zal er wel is een paar op zetten als iemand dat boeiend vind.

Het is wel een maiden flight, ik heb misschien 10 keer met een zelf gemaakt depron kisje gevlogen.

Maar ik denk dat de swift juist wel heeel erg geschikt is voor beginners. Je kunt Super Rustig vliegen (zo goed als onverwoestbaar materiaal) en je kunt lekker zweven.
Ik kon bij de maiden (nog nooit eerder met rolroeren gevlogen) eigenlijk meteen alles. Inverted loopings Kurkentrekkertjes etc. Vertikaal om hoog en netjes landen.

Overdag staat hier flink wat wind (3-4) maar is Super goed te vliegen.
Savonds is het wind stil en dat geeft met de ondergaande zon een mooi vliegbeeld en als het windstil is kun je pas echt lekker vliegen.

Ik heb al veel posts gelezen over de servos op de bovenkant doen. maar wat je ook kan doen is dit kopen: RCtechnics Internet Store
voila ziet er netjes uit en je kan ze niet beschadigen.

laat maar even weten of iemand het leuk vind als ik die filmpjes post.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back