Is het wel verstandig om met dat soort connectoren te werken?
Stel er is iets mis met de heli en je sluit die connector aan, je rotor begint te draaien. Is het dan niet lastiger om deze stekkers snel uit elkaar te krijgen t.o.b. 2 losse connectoren?
Of zijn er wellicht ergere dingen die kunnen gebeuren?
Ik denk dat de kans op per ongeluk gaan draaien bij aansluiten erg klein is.
Ik heb eens voorzichtig ge-expirimenteerd met de E-heli en regelaar, maar het lukt me alleen om de rotor aan het draaien te krijgen via de zender.
Zender uitgeschakeld en de regelaar doet niks, pook naar voren en de regelaar blokkeert ook, zender uit en de regelaar houd ook op, behalve in het geval van PCM of PCM-achtige ontvangers en dan nog pas bij fout geprogrammeerde fail safe.
Een brushless motor moet electronisch aangestuurd worden, zonder regelaar (en dus ook met een kapotte regelaar) KAN hij niet eens draaien. Dus als je regelaar werkt en pulsbeveiligd is, niks aan de hand.
Zelfs met het goedkope Walkera regelaartje werkten deze beveiligingen feilloos: één tandje gastrim teveel en de regelaar start al niet op bij inschakelen. Gas dicht en de regelaar reset zich, maar dan ben je allang met je handen bij de heli vandaan.
Wellicht met brushed motors dat het anders is, maar dat weet ik niet....
Overigens gebruik ik ook het liefst de 3.5 mm connectors met gewoon een stukje krimpkous. Werkt véél makkelijker dan die plastic beschermertjes, zolang je maar mannetje aan plus en vrouwtje aan min doet, en je accu opbergt met een stukje siliconen(brandstof)slang om het mannetje.
Groet, Bert