Vandaag (eigenlijk een rustdag), maar toch besloten om het andere dekhuisje ook maar gelijk in elkaar te frutselen. Dat is een behoorlijk listig dingetje omdat het 6-kantig is en samen met de 3 dekbalkjes heb je eigenlijk 6 handen nodig om dit goed te doen, omdat het natuurlijk allemaal mooi haaks moet staan en het zijn dan dus in totaal 9 deeltjes....het dakje nog niet eens mee gerekend. De tekeningen van Kolderstok zijn allemaal 1:1 en dus heb ik daar dan ook maar gebruik van gemaakt.
De tekening met het boven aanzicht van de dekken uitgeknipt en met wat tape op mijn werktafel geplakt, waarna ik de 6 deeltjes van de zijwantjes met een druppie houtlijm netjes op de tekening heb gelijmd, waarna ik de drie dekbalkjes er zonder probleem mooi tussen kon lijmen,
Bekijk bijlage 311995
Als de lijm nu droog is, kun je het huisje los maken van de tekening en verder afwerken

.
Had ik al vermeld dat het een leuk bootje is om te bouwen? (maar klein betekent in dit geval zeker niet makkelijk, uitdagingen in overvloed, ik geloof dat
@*Hans* het twee sterren geeft als moeilijkheid graad, maar drie komt hier volgens mij beter tot zijn recht.