En zo staat er nog meer rabiate onzin in dit draadje...
Robert K zei:
Er zijn veel mensen die met een Spintec laden, maar ook enkele daarvan worden gesponsord door RC-connect, ik denk dat je die mensen buiten de telling moet beschouwen omdat die er niet voor gekozen hebben.
Ik zou niet weten waarom. Ja, ze worden gesponsord door Rc-Connect, en die levert net zo goed LRP. Die gasten kunnen dus juist wel kiezen wat ze nemen, maar nemen de Spintec, omdat geld niet zo heel veel uitmaakt.
Robert K zei:
Het is erg vervelend als je op het rechte stuk om je oren gereden wordt, maar op het binnenstuk weer inhaalt. Op een gegeven moment zul je het dan afleggen.
Als je op deze manier meedoet, moet je een andere vertanding kiezen. Jij doet nu net of de lader bepaalt of je bocht uit of rechtuit snelheid hebt, maar zo werkt het natuurlijk niet. Heb je een slechte lader, kom je overal tekort, niet allen op het rechte stuk. Ik vraag me overigens af of de mindere goden (waaronder ik in ieder geval mijzelf wil scharen) dit verschil zullen merken. Het zal in ieder geval lang zo veel niet doen als een setje nieuwe banden.
sjorsi zei:
Volgensmijn is dat niet waar, ontladen is zeker wel nuttig. Waarom hebben ze anders apparaten van 130 euro op de markt gebracht?
Los van de vraag of Roelof hier gelijk heeft, redeneer je natuurlijk verkeerd om. De vraag is waarom mensen dingen van 130 euro
kopen, niet waarom ze ze op de markt brengen. Ach, het is mooi spul, een paar merken het verschil en de rest volgt gewoon. Ik heb nog steeds het idee dat verse stroom het hardst gaat, en ik vind zo'n Team Wave gewoon een tof apparaatje om te hebben...
sjorsi zei:
Dan krijg je een zelfde effect als een batterij die gister geladen is om vandaag me te rijden, geen punch. Maar dan verschilende waardes tussen de cellen in 1 pack, als je dus je cellen niet goed ontlaad.
Correct me if I'm wrong, maar wat jij zegt is maar een deel ervan. Ze zoeken juist cellen bij elkaar die dezelfde karakteristieken hebben qua interne weerstand en runtime. Die runtime wil je, zeker als je modified rijdt, een issue. Dus je wilt heel zeker weten dat ze allemaal even lang even hard gaan. Ontladen helpt daarbij, als ze allemaal even leeg zijn, gaan ze in principe ook weer allemaal even vol.
Mijn gevoel zegt dat verse stroom harder gaat, maar of ik nou een keertje niet ontlaad, ik vraag me af of ik dat nu echt merk in de punch... En ik vraag me af of jij het merkt.
Roelof zei:
Leg mij maar eens uit waarom ik een Muchmore voeding van 179 euro moet kopen als een Graupner van 45 euro net zo goed werkt.
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik denk zelfs dat de Graupner het beter doet, over de MM hoor ik weinig positieve verhalen. Maar: die ziet er dan weer wel gelikt uit.