Spintec I.C.C.

• Topicstarter Topicstarter jtrace
  • Startdatum Startdatum
nou, pak maar eens een multimeter:

een accu is niets meer dan een serieschakeling, 6x1,2v = 7,2

als je parralel op een cel een meter aansluit heb je dus een stroomkring met die ene cel en geen andere, voor een kring heb je immers een plus pool en een min pool nodig.

de andere cellen hebben niks van doen, ze zitten immers niet in de stroomkring...

dus zet je meter maar eens over één cel, je meet 1,2v ongeveer....

laden en ontladen gaat op dezelfde manier... in principe gescheiden dus

vasco schreef:
nee

dank

Misschien dat je de eerste ronde's zal voelen dat het pack iets meer power afgeeft omdat de cellen allemaal maximaal geladen zijn, maar denk dat dit verschil dusdanig klein is dat je dat zeker als je nog geen super constante rondetijden rijdt niet merkbaar is.

Met een beetje fantasie kan ik voor 350 euro dingen kopen waar ik harder van zou gaan dan van die spintec lader ( accu's, banden.. )

6 totaal van elkaar gescheiden laadunits inclusief voedingen, zou de prijs van 350euro wel redelijk verantwoorden!!! Een technisch hoogstandje met een woekerwinst is het dan niet!!!

Pak 6 Protech Peak-3000 laders van 45 euro per stuk en je kunt bijna hetzelfde ;)

doe eens!

meer gedachtes zijn welkom,

vind het wel jammer dat spintec er nu pas mee komt, lipo is in aankomst en daarbij is het belangrijker dat je gebalanceerd laadt dan bij gewone cellen...

vind het wel jammer dat spintec er nu pas mee komt

we laden onze accu's al een aantal decenia in serie, hoe kan het dat er nu pas een lader op de markt is die de accu's parallel laadt??

Er zullen toch ook wel andere fabrikanten geprobeert/getest hebben.

[/quote]

Wanneer het inderdaad 6 geïsoleerde laadunits zijn, zou je mogelijk misschien wel zelf een soort van "matchen" toe kunnen passen??? In ieder geval zou het mogelijk moeten zijn, om te kunnen zien of 1 van de cellen mogelijk anders presteert onder het laden en ontladen!! Het is maar een gedachten!!!

Per, hoe wil je het na gaan of alle batterijen precies het zelfde geladen zijn,... daar moet je dure apparatuur voor hebben, niet 6 laders (of 1 lader 6 keer op 1 cel)

Wat nu als (zo als in Japan) nu hier ook het 5 cellen regelement toegepast word in de NOMAC dan heb je een lader die 6 individuele cellen laad terwijl je een cellen pakket van 5 accu's hebt? dan heb je een groot apparaat die enkele "normaal" kan laden...

Groet Robert

om te meten hoeveel geladen is...

wat kun je meten? voltage onbelast? Temperatuur?aantal ingepomte Mah? misschien is het daaran toch af te leiden?

Ik denk juist dat met dit concept het matchen van cellen minder belangrijk is want het matchen is alleen belangrijk voor laden in serie zodat alle cellen hetzelfde geladen worden en niet de ene meer dan de ander.

Hoe ongelijk de cellen ook zijn, ze zullen allemaal maximaal vol geladen worden.

accu's behoren zowel op laad als ontlaadtijd gematcht te worden ( en voltage ).

Dat de (kleinere) matchers dat niet altijd doen is omdat ze anders meer uitval hebben.

hey mannen, ik had er inderdaad eentje in bestelling ; maar ik heb hem afgezegd, omdat ik zoals zovelen, eerst even de kat uit de boom wil kijken.
ik heb m bij Roal gezien, en hij is inderdaad erg groot en dus onhandig in de pits . Ook denk ik dat een rijder van mijn "achterhoede"-niveau er weinig mee op zal schieten... :oops:

(nb ; @ Erik: ik was een weekje met verlof, dus vandaar deze late reactie)

no problemo!

Was benieuwd, las het op rctech.

ik hoor van allemaal mensen daar positieve reacties geven maar ze hebben er zelf nog geen mogen gebruiken...

we wachten af...

Om eens oude koeien uit de sloot te halen.
Zocht bij de search naar de spintec lader maar kom niet verder dan dit.
Zijn er nu al meerdere(neem aan van wel :wink: )die hem gebruiken.
Of anders een topic waar ik er iets over kan vinden.
Ook over de spintec ontlader vind ik niets verder dan 1 topic waar niet op gereageerd wordt.
Alvast bedankt.
Gr.Jos

Ik geloof dat een man of 7 van de top 10 bij het nk modified de spintec lader gebruikt.

En wat betreft vragen... ik zou zeggen stel ze hier.

Rob.

Nou eigenlijk is de vraag is de lader zijn geld waard.
Bedoel heeft iemand de er eentje gebruikt echt grote voordelen voor zijn gevoel ten opzichte van een gewone(wel goede)lader.
Verder wordt ook de spintecontlader veel gebruikt hier.
Vind het allemaal mooie systemen maar zou graag wat ervaringen willen weten(b.v, ook gebruiksgemak)
Gr.Jos

Grootste voordeel is dat iedere cel appart wordt geladen en je dus via het LCD ook zicht heb over de lading en ontlading. Ander voordeel is dat de delta-piek afslag voor iedere cel onafhankelijk is en je dus maximaal vol geladen cellen krijgt en dus als 1 pakket maximaal presteert.

Voor de laaste serie IB4200's is de spintec zeker geschikt, omdat deze cellen een hoge zelf ontlading hebben en je dus extra voorzichtig moet zijn met laden en ontladen.
Volgensmijn laad de gehele top 10 NK met een Spintec en ontlaad met een Teamwave 2. En ja enkelt de top rijders die met een 4,5 Lrp motor zullen dit verschil voornamelijk merken in langere rijtijden.

Maar hoewel ik zelf ook een spintec heb, en er tevreden over ben. Denk ik toch dat je met vers setje rubber en een goede afstelling van je auto meer bereikt.

Als er nog meer vragen zijn over de spintec,

Sjors

sjorsi Ik denk niet helemaal dat je gelijk hebt. Er zijn veel mensen die met een Spintec laden, maar ook enkele daarvan worden gesponsord door RC-connect, ik denk dat je die mensen buiten de telling moet beschouwen omdat die er niet voor gekozen hebben. Ook zie je de Much More Cell Master (Alle versies) terug komen, maar ook de LRP Pulsar (toch?).

Qua ontladen zie je veel de Team Wave terug komen daar heb je gelijk in, maar ook dit is voor de hand liggend omdat er maar 2 aanbieders zijn, en de Much More gewoon "veel" duurder is.

Ik zelf laad nog met 2 expert laders, ik ben nog even aan het kijken welke laders ik wil gaan kopen, deze bevallen mij nog wel even. Daarin tegen ontlaad ook ik met een Team Wave, maar zet daar parralel mijn Spintec BatMan V2 op. Ik zelf vertrouw de Team Wave niet helemaal, omdat ik toch andere waardes meet dan het apparaat doet. Tevens kan ik mijn Team Wave langzamer zetten om zo nauwkeuriger te laten meten, omdat de BatMan V2 er op hangt. Ik vind het goed werken!

Of de I.C.C. zijn geld waard is, ik denk het wel als je het geld er voor over hebt, en wedstrijden rijdt. Nu ben ik het met Sjors eens dat een goede set banden, en een goede set-up / rijder ook erg belangrijk zijn, maar je wilt altijd vermogen bij je hebben. Het is erg vervelend als je op het rechte stuk om je oren gereden wordt, maar op het binnenstuk weer inhaalt. Op een gegeven moment zul je het dan afleggen.
Maar bekijk het eens van de andere kant, is het ook niet zo dat je accu beter onderhouden wordt en daardoor dus een hogere duurzaamheid krijgt. omdat de cellen in zowel de laad als ontlaad conditie gelijk gehouden worden. Ook in dat opzicht denk ik dat de lader zijn geld waar is, al vind ik hem zelf veel te duur!

Groet Robert

Back