Spintec I.C.C.

• Topicstarter Topicstarter jtrace
  • Startdatum Startdatum
J

jtrace

Guest
Hoi,

heeft iemand al ervaring met deze lader?

Ik ben van plan deze lader te kopen, maar voordat ik 350 eurie neerleg zou ik graag wat meningen van gebruikers hebben.

alvast bedankt,

Jasper

ik dacht dat octavio er eentje had gekocht (alfaracer) misschien kan hij iets vertellen

ik heb best goede dingen over de lader gehoord, vind hem alleen nog net even te duur om zomaar even aan te schaffen.
wacht net als jij op ervaringen, ook van de mensen die niet half gesponsord worden door spintec...

Ik heb de lader zelf niet, als je geld heb dan zou ik hem wel kopen want hij kan : invidueel cel laden, hij kan 2 pack's tergelijke tijd laden, hij kan 2 pack's ontladen en zo kan je ook 1 pack ontladen en de ander laden of motor inlopen en laden of ontladen, en hij kan dus ook een pack invidueel ontladen zoals een ontlaad tray en in de toekomst komt er een lipo functie aan, en je kan hem via USB aansluiten op je pc :D :D het is echt een fantastische lader alleen vind ik het (persoonlijk) toch te veel geld dus geen I.I.C voor mij :cry: :(.

Florian

Ow, ha ha.

Dan kunnen we lang wachten als iedereen er net zo over denk. hmm
:wink:

hij is ook behoorlijk groot vind ik, maarjah, ook te duur voor mij...

jaja, die lader kan veel.

Wat ik intressant vind is dat je het equalizen kunt overslaan.
(tenminste dat denk ik)

Nu vind ik de accus een hoop gedoe. Laden,rijden,ontladen(duurt langer dan het rijden),equalizen(duurt ook weer lang) en dan weer laden.

Met die spintec zou het zijn: laden,rijden,ontladen(of niet??),laden.
Want met individueel laden zijn de cellen altijd vol na het laden.Of de een nu voller was als de ander bij begin laden maakt dus niet meer uit.

ik ben nog niet zo overtuigd van de lader. Ik heb hem niet, maar zal hem denk ik ook niet zo snel kopen... Waarom zou het goed zijn dat je per cel kan laden? Je 'verpest' op die manier toch de functie van het matchen? En het ontladen per cel wil je eigenlijk ook niet volgens mij, want je wilt juist dat alle cellen op hetzelfde niveau zitten. Door ze individueel te ontladen krijg je altijd verschillen tussen de cellen lijkt me...

Ik vind het idee kwa per cell laden en de lader zelf echt heel erg mooi. Alleen komen ze een beetje te laat met de lader uit denk ik. Straks krijgen we de Lipo cellen en heb je eigenlijk niks meer aan het apart laden van de cellen, en dat is toch waarvoor je de lader koopt.

De lader lijkt een zeer goede te zijn maar alleen echt geschikt voor side-by-side pakketten. De 2e uitgang is een normale lader waarbij de 6 cellen in serie geladen wordt.

Naast dat denk ik dat een gemiddelde clubracer niet dat kleine beetje winst kan benutten die de lader kan geven en weet ik wel zeker dat voor 90% van de rijders die niet aan de top staan deze lader geen extra waarde heeft.

Erikderaaf zei:
ik dacht dat octavio er eentje had gekocht (alfaracer) misschien kan hij iets vertellen.

Hij had er toen 1 in bestelling schreef hij, daarna nooit meer iets van vernomen jammer genoeg!!! Ik ben er ook wel benieuwd naar wat de voor en nadelen zijn, en de mogelijke winst die hieruit gehaald zou moeten worden. Het is niet dat ik hem zou kopen, maar puur nieuwsgierigheid op technisch vlak!!!

Zijn ze überhaupt wel al leverbaar??? Ik had contact met Eric van Spintec, maar hij regageert helemaal niet meer op zijn mailtjes. Verder zou Spintec (net als vorig jaar) op Nürnberg aanwezig zijn, maar weer niet...

Ik weet het niet hoor: we horen er veel over, maar zien eigenlijk niks...

ik heb er een tijdje terug bij roal eentje zien staan...

en op ede heb ik al een keer iemand ermee aan het werk gezien, vond het er goed uit zien maar ik stick een beetje bij het antwoord van roelof, merkt een prutscoureur als ik er wel iets van....?

Als het goed werkt is het geniaal :D .

Maar hoe werkt het? Alle cellen zijn toch aanelkaar gesoldeert dus hoe kan hij ze toch appart laden?

Victor,

Kijk eens naar een plaatje van de lader. Daar zie je een soort 'ontlaadplankje' waar je het pack in moet leggen. Via die contacten per cel zal hij ze wel laden dacht ik zo. :lol:

Cees van de Vendel zei:
Victor,

Kijk eens naar een plaatje van de lader. Daar zie je een soort 'ontlaadplankje' waar je het pack in moet leggen. Via die contacten per cel zal hij ze wel laden dacht ik zo. :lol:

In je ontlaadtray zitten maar 5 lampjes en er zijn 6 cellen, he :lol: . Een ontlaadtray ontlaand per verbinding per cellen dat zijn er wel 5. De ICC werkt anders, maar hoe :roll:

Het was een voorbeeld. Dus gewoon per cel dat die contact maakt. Dan heb je er wel 6. :wink:

Welke Spintec nerd kan ons uitleggen hoe dit nou werkelijk werkt? :lol:

Back