Spektrum DX8

Net een DX8 besteld bij RCtechnics (die met de extra AR8000) en natuurlijk kom ik net pas dit draadje tegen, nu maar hopen die niet ook gelijk problemen gaat opleveren :confused:

Net een DX8 besteld bij RCtechnics (die met de extra AR8000) en natuurlijk kom ik net pas dit draadje tegen, nu maar hopen die niet ook gelijk problemen gaat opleveren :confused:

Geen zorg, problemen zijn vooral eerste leveringen. Heb geen klachten gelezen of gehoord over latere leveringen. Gewoon een top zender...:yes:

Spreek je altijd over de laatste DSMX versie als je de aanbieding met 2 ontvangers(AR8000) neemt?
Ik veronderstel dat de DSMX versie niet de problemen kent zoals de eerste generatie, of vergis ik mij?

Wil deze set bestellen maar wil eerst zeker zijn...

Laatst bewerkt:
Het is echt de eerste serie..

Ik had er 1 van de 50 eerste in Nederland, en helaas kan hij nu voor de 4e keer terug!
Latere versies ging het allemaal prima, gelukkig maar.. ;)

Ik heb mijne ook recent gekocht bij Mr Hobby (eigenlijk op aanraden op het forum). Goede service daar, zo weet ik inmiddels.

Ik ben echt een zeikert bij aankoop van dure apparaten, niet in het minst vanwege de verhalen over DX8. Natuurlijk heb ik (ja, heb ik weer!) een beroep moeten doen op de service, maar ik kan niet anders zeggen dan dat 'ie het keurig heeft opgelost.

Bij deze mijn aanbeveling.

Ik heb mijne ook recent gekocht bij Mr Hobby (eigenlijk op aanraden op het forum). Goede service daar, zo weet ik inmiddels.

Ik ben echt een zeikert bij aankoop van dure apparaten, niet in het minst vanwege de verhalen over DX8. Natuurlijk heb ik (ja, heb ik weer!) een beroep moeten doen op de service, maar ik kan niet anders zeggen dan dat 'ie het keurig heeft opgelost.

Bij deze mijn aanbeveling.

Was er dan toch iets mis met de zender?

Hallo,
Ik ben ook sinds een maand in het bezit va een DX8 en ben er niet van te spreken. Het concept en bediening is zeer goed, echter al 3 crashes gehad veroorzaakt door de zender.
Soms gaat alles goed en soms na een paar minuten valt precies de verbinding weg.
De eerste keer had ik geluk dat het slechts een paar seconden was en het model zat hoog genoeg, maar helaas de drie andere keren waren fataal.
Ik heb nu een mail gestuurd naar spektrum met alle uitleg en benieuwd naar het antwoord.

Johan

... van dit soort berichten krijg ik dus de zenuwen... Als ik zulke dingen lees denk ik: ik verkoop de hele zooi en koop een futaba. Ik lees zelden of nooit van dit soort dingen over bijv. de t8fg.

De klantenservice van futaba is misschien niet super, maar als het goed is heb je die ook niet (nooit) nodig.

Ben zeer benieuwd wat er mis was met de zender (of ontvanger).

Hallo,
Ik ben ook sinds een maand in het bezit va een DX8 en ben er niet van te spreken. Het concept en bediening is zeer goed, echter al 3 crashes gehad veroorzaakt door de zender.
Soms gaat alles goed en soms na een paar minuten valt precies de verbinding weg.
De eerste keer had ik geluk dat het slechts een paar seconden was en het model zat hoog genoeg, maar helaas de drie andere keren waren fataal.
Ik heb nu een mail gestuurd naar spektrum met alle uitleg en benieuwd naar het antwoord.

Johan

Niet goed!

Ik heb er één sinds gisteren. Met welke ontvanger heb je deze crashes meegemaakt? DSM2 of DSMX?

Laatst bewerkt:
Zonet nog bericht gehad van Spektrum, dit kun je wel een heel snelle service noemen.
Eerst de PID code van mijn zender moeten doorgeven, 5 minuten later een mailtje dat ze mijn DX8 nodig hebben in Service en een ophaling gaan regelen. Nog even gevraagd hoe lang dit gaat duren en dit zou 2 a 3 dagen service tijd nodig hebben. Ik ga morgen meer informatie krijgen betreffende de ophaling.
Dit vindt ik tot nu een zeer goede en snelle service, als de herstelling nu ook zo goed is ben toch nog ik een tevreden klant :)

Johan

Zonet nog bericht gehad van Spektrum, dit kun je wel een heel snelle service noemen.
Eerst de PID code van mijn zender moeten doorgeven, 5 minuten later een mailtje dat ze mijn DX8 nodig hebben in Service en een ophaling gaan regelen. Nog even gevraagd hoe lang dit gaat duren en dit zou 2 a 3 dagen service tijd nodig hebben. Ik ga morgen meer informatie krijgen betreffende de ophaling.
Dit vindt ik tot nu een zeer goede en snelle service, als de herstelling nu ook zo goed is ben toch nog ik een tevreden klant :)

Johan

Kan je me dat email adres geven? Ik ga even een preventief maitje sturen. Ik heb een zender met het DSMX logo. Heb jij die ook?

Kan je me dat email adres geven? Ik ga even een preventief maitje sturen. Ik heb een zender met het DSMX logo. Heb jij die ook?

Ben ook benieuwd naar dat emailadres. Mijne valt wel onder de nummers die 'gevaarlijk' zijn, maar ik wil hem niet via mijn LHS doen omdat het vertrouwen erin weg is. Ik wacht al 14 weken op een onderdeel voor een kist van me....

het gaat om deze PID's in combinatie met DSM2 ontvangers
DX8:
PID: HS008, HS009, HH009, HH010, HT010, HE010, HE011, HA011, HA012, HA101, HO102, HO103, HO104, HO105
Spektrum and JR DSMX Transmitter Bulletin RX issues with DX8 - HeliFreak

Maar daarnaast moet je ook je calibratie van je kanalen in de gaten houden, vooral de middenstand van de rudder. Bij ons op de club is bij iemand zijn DX8 al voor de 2e keer het rudder kanaal aan de haal gegaan en hij krijgt nu een nieuwe DX8. OF ie er nog steeds vertrouwen in heeft...

Ben ook benieuwd naar dat emailadres. Mijne valt wel onder de nummers die 'gevaarlijk' zijn, maar ik wil hem niet via mijn LHS doen omdat het vertrouwen erin weg is. Ik wacht al 14 weken op een onderdeel voor een kist van me....

Welke nummers zijn gevaarlijk? Waar kan ik deze nummer checken?

Welke nummers zijn gevaarlijk? Waar kan ik deze nummer checken?

Ik heb mijn DX8 op spektrum.com geregistreerd en ze hebben een nieuwsbrief laatst gestuurd naar alle geregistreerden. Heb de nummers nu niet 1-2-3 bij de hand

Hierbij het mail adres: info@horizonhobby.de

@ jet ranger: Mijn zender is met het DSM2 logo.

Er is blijkbaar een probleem met de DX8 waarvan het PID begint met onderstaande:

DX8:
PID's beginning with one of the following prefixes: HS, HH, HT, HE, HA, HO, HM, HR

zie website spektrum:
DX8 System with AR8000 + TM1000 No SX MD2 (SPM8800) Manuals, Parts Explosions, Team Tips, Bulletins and other Support Information: Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology

johan

Thanks

Net even gecheckt, denk (hoop) dat mijn zender er geen last van heeft PID start met HC. Het serienr start wel met HH?

DX8:
PID: HS008, HS009, HH009, HH010, HT010, HE010, HE011, HA011, HA012, HA101, HO102, HO103, HO104, HO105

2 posts eerder zie ik PID HM staan.
PID's hierboven staan in de mail die ik ontving van Spektrum.
Daar staat geen PID HM bij.
Wie heeft er gelijk? :confused:
Mijn dx8 PID begint met HM.
Ben.

Laatst bewerkt:
Back