Spektrum DX8

hey ik heb hem vandaag ff in handen gehad maar ze worden pas volgende week verstuurd bij horizon zo zij de vertegenwoordiger:D
wat een fijn ding ligt lekker in de hand en die sticks helemaal geweldig ben benieuwd hoe dat telemetrie gaat werken met een v-stabi :S

gr

@Richard, Hé je bent er weer.
Was de Vacance lekker ??

Je mag van het weekend wel ff komen voelen ??

En ik ben niet bang voor je aangepaste heli, ik heb wel de middelen om mezelf te Verdedigen, :2gunfire: ik zou zeggen kom maar op als je durf !!
( niet in werkkledij hé ) :pim:

gr Martin.

Ik hoop dat je ook een 70mm anti-air 'pistooltje' hebt, want ik kom er aan met mijn 88'' Yakolev met kilo's explosieven :lol:
(ontopic) Ik ben ook erg benieuwd naar de ligging en hoe de sticks aanvoelen.

Heb wel een 9 & 10mm Airsoft pistooltje, misschien dat het daarmee lukt ?

:ontopic:
Ik ben ook erg benieuwd naar de ligging en hoe de sticks aanvoelen
Ligging = Ridderkerk :p
Sticks + Moet je ook van het weekend ff langs vliegen ( zonder de Yakolev )

gr Martin.

Als er mensen zijn met Technische Software vragen kom maar op dan :rolleyes:

Ik heb er nu ff wat meer in zitten kijken en weet alvast voor de Helivliegers :

RPM is voor de Brushless sensor idd aantal polen instelbaar voor korrekt toerental,
Tevens kan je een gear ratio instellen om het werkelijke rotortoerental af te lezen.

En uit het begin van de disc, het starten van de timer via de gasstick wordt niet gestopt bij inverted ( negatief ).

Niet te technische vragen, want ik ben geen echte helivlieger !!

gr Martin.

Kom net terug van een ritje Ridderkerk.
Wat stond daar een juweeltje op de toonbank zeg bij MRHobby!!!

Dus voor degene die het nog steeds niet geloven, ik zou zeggen rijd er zelf langs en overtuig je van die mooie zender!!

Het programmeren gaat zo op het eerste gezicht net zo gemakkelijk als bij de DX6i
Sticks voelen lekker aan en de gehele zender ligt erg fijn in de hand.

Laat maar komen dat telefoontje om hem op te halen...

Om nog wat mensen verder ongeduldig te maken heb ik vandaag nog ff wat zitten spelen met de DX8,

Voor de mensen die ook vliegtuig vliegen is de menu structuur ook waanzinnig, bv het Wing mixer menu. hierin kies je letterlijk wat je ziet,
nl, alle vleugel mixers worden met plaatjes aangegeven,
Dus heb je bv 2x ail en 1x flap dan kies je het passende plaatje, heb je 2x ail en 2x flap dan kies je dat plaatje, zo zijn er plaatjes van alle mogelijke combinaties, hieronder de staart, zelfde verhaal : gewoon of V-Tail, of bv 1x rudder en 2x elev, of 2x rudder en 2x elev enz,

Voor Heli en Vliegtuig, bv het Servo setup menu :

Overzichtelijk met altijd een Bargraph monitor van alle kanalen in beeld,
Keuzes bv, Travel, Sub trim, reverse, en speed ( alle kanalen zijn te vertragen van 0,1 tot 30 sec )

Het Dual Rate / Expo menu :
Altijd een Grafiek van het betreffende kanaal in beeld ( met stick input en ontvanger output in percentages erbij ), kies hier het kanaal en dan bv expo, stick in de midden is voor beide zijden, stick uit de midden is instellen aan deze zijde, hierna kiezen welke schakelaar het betreffende kanaal dual rate / expo doet of natuurlijk meerdere kanalen aan dezelfde schakelaar toewijzen, of flightmode.

Trim setup ( weet niet of veel zenders dit hebben gecombineerd met Flight mode )
Hier kan je de grote van de trim per klik van de trims per kanaal opgeven of indien gewenst de trim uitschakelen.
Tevens of dit voor alle flightmode's geldt of per flightmode.

Kleine correctie op het Timer menu,
Timer kan gestart worden met trainer sw, of de extra li of re trim.
Tevens met de Gasstick op programmeerbare positie, maar dan op 2 manieren :
1x bij bereiken positie en gaat dan door, of start boven bepaalde positie en pauzeert onder de bepaalde positie.

Als laatste het Warning menu,
Standaard worden alle belangrijke schakel functies en gas positie beveiligd voor het inschakelen ( uitzenden )
Denk hierbij aan : Throttle positie ( programmeerbaar ), welke flightmode, gear, flaps.
Deze zijn toe te wijzen of ze wel of niet een alarm moeten geven als ze in de verkeerde positie staan bij het inschakelen, dit kan met geluid of trillen.
De zender geeft dan in het display aan wat er fout staat, en gaat pas zenden zodra dit hersteld is.

gr Martin.

Laatst bewerkt:
Hoi Martin

Weet jij of die DX8 ook 'condities' heeft, soort automatische flightmodes die geactiveerd worden bij bepaalde knuppelstanden?

Groet
Winfried

@WVR

Ben ik nog niet tegengekomen,

KLEINE UPDATE, Ik heb de Faktuur gezien dus eea wordt verstuurd,
Dus net voor het weekend of er net na komen de DX8'en ???

gr Martin.

Back