Om nog wat mensen verder ongeduldig te maken heb ik vandaag nog ff wat zitten spelen met de DX8,
Voor de mensen die ook vliegtuig vliegen is de menu structuur ook waanzinnig, bv het Wing mixer menu. hierin kies je letterlijk wat je ziet,
nl, alle vleugel mixers worden met plaatjes aangegeven,
Dus heb je bv 2x ail en 1x flap dan kies je het passende plaatje, heb je 2x ail en 2x flap dan kies je dat plaatje, zo zijn er plaatjes van alle mogelijke combinaties, hieronder de staart, zelfde verhaal : gewoon of V-Tail, of bv 1x rudder en 2x elev, of 2x rudder en 2x elev enz,
Voor Heli en Vliegtuig, bv het Servo setup menu :
Overzichtelijk met altijd een Bargraph monitor van alle kanalen in beeld,
Keuzes bv, Travel, Sub trim, reverse, en speed ( alle kanalen zijn te vertragen van 0,1 tot 30 sec )
Het Dual Rate / Expo menu :
Altijd een Grafiek van het betreffende kanaal in beeld ( met stick input en ontvanger output in percentages erbij ), kies hier het kanaal en dan bv expo, stick in de midden is voor beide zijden, stick uit de midden is instellen aan deze zijde, hierna kiezen welke schakelaar het betreffende kanaal dual rate / expo doet of natuurlijk meerdere kanalen aan dezelfde schakelaar toewijzen, of flightmode.
Trim setup ( weet niet of veel zenders dit hebben gecombineerd met Flight mode )
Hier kan je de grote van de trim per klik van de trims per kanaal opgeven of indien gewenst de trim uitschakelen.
Tevens of dit voor alle flightmode's geldt of per flightmode.
Kleine correctie op het Timer menu,
Timer kan gestart worden met trainer sw, of de extra li of re trim.
Tevens met de Gasstick op programmeerbare positie, maar dan op 2 manieren :
1x bij bereiken positie en gaat dan door, of start boven bepaalde positie en pauzeert onder de bepaalde positie.
Als laatste het Warning menu,
Standaard worden alle belangrijke schakel functies en gas positie beveiligd voor het inschakelen ( uitzenden )
Denk hierbij aan : Throttle positie ( programmeerbaar ), welke flightmode, gear, flaps.
Deze zijn toe te wijzen of ze wel of niet een alarm moeten geven als ze in de verkeerde positie staan bij het inschakelen, dit kan met geluid of trillen.
De zender geeft dan in het display aan wat er fout staat, en gaat pas zenden zodra dit hersteld is.
gr Martin.