SPEEL-JAGHT AD 1640

Nu is ook aan de buitenzijde het bovenste rood geschilderd in vallejo dark red.
Het is nog niet zo belangrijk hoe strak dit aan de onderzijde is. Hier komt het bovenste berghout over. ( En ik zit nog een beetje te verzinnen wat dit berghout voor kleur gaat worden)
20200601_100627.jpg

Leuk mensen de complimenten maar dit gaat jullie toch zeker ook wel lukken.
Inmiddels zijn de berghouten gezet. Altijd weer een best klusje wat schoon lijmen en klemmen betreft:rolleyes:. Dit vind ik bij elk schip wat ik bouw één van de meest lastige klussen.
20200602_215056.jpg

5

Laatst bewerkt:
Niks moet. Misschien kan je er nu ook een mooie andere draai aan geven. Geen doorlopende reling en het hekje open laten. Eerlijk gezegd vind ik dit mooier dan zoals op de doos staat.
Ik ga dit alsnog volgens de BB maken inderdaad. Het is een klein speeljacht en het heeft zeker iets sierlijks zoals het ontworpen is.
Voor de toekomstige bouwers. Kolderstok attendeerde me er op dat ik iets te weinig ribbetjes hebt geplaatst. Per abuis nam ik hier de verkeerde maatvoering waardoor ze iets te wijd geplaatst zijn.
Verder zal ik dit jacht helemaal bouwen volgens het ontwerp van Kolderstok waarbij ik qua kleur het verder nog niet geheel weet.
We zien wel:)

Back