Sovereign off the Seas door Peter

Leuk A3, dat wordt een lekkere actieve vakantie. :)
Plaats je een foto als je op de rand van de krater hebt gestaan?? :yes:

Nu de pardoens eropzitten, wordt het denk ik tijd voor de zwichtingen van de stengen, en de puttingwantjes die erbij horen.
Aangezien ik niet voor de geest krijgen kon hoe ik dit het beste kon knopen, heb ik de jufferblokjes, we zijn intussen bij het maatje 3,5 mm. aangekomen, van een stukje touw met een bindseltje voorzien,

puttingwanttouwen.jpg

Hierna heb ik ze in iets opgeboorde gaatjes in de marsen laten zakken.

Puttigwant Stengen.jpg

Nu dan verder met de spreeworsten en zwichtingen

Aangezien ik niet voor de geest krijgen kon hoe ik dit het beste kon knopen, heb ik de jufferblokjes, we zijn intussen bij het maatje 3,5 mm. aangekomen, van een stukje touw met een bindseltje voorzien,

Bekijk bijlage 324447

Hierna heb ik ze in iets opgeboorde gaatjes in de marsen laten zakken.
Netjes gedaan Peter die bindseltjes:thumbsup:

Het kan eventueel ook met een simpele knoop die dan wegvalt in het gaatje van de marsring, maar ik vind jou manier ook wel erg chique.

@Sjorz en @piet, bedankt voor de complimenten mannen.
@piet, ik heb het eerst nog wel geprobeerd met een knoopje, maar die kreeg ik niet fatsoenlijk in het gaatje van de marsring, dus toen bedacht ik dit, en aangezien de manier van bindseltjes maken die jij mij hebt laten zien mij heel fijn afgaat, vond ik dit heel erg deftig.:)

Het is weeral heel wat meters touw geleden dat ik je knoopjes en gespannen touw nog eens heb bekeken stel ik net vast.
Maar je kan rustig verder knopen, nog steeds is alles zeer netjes uitgevoerd en van prima kwaliteit.
Nog veel geduldig knoopwerk Peter.
vgr Marc

Door het mooie weer en een onwillige schouder gaat het niet heel erg snel bij mij, maar toch even foto van de tussenstand.
De fokkemast heeft de swichtingen en de weeflijntjes er intussen opzitten, de beide andere masten heb ik aan bakboordzijde klaar.
Hier een foto van de steng van de fokkemast.

DSC_0338.JPG

Mooi gedaan Peter, daar heb ik straks ook wat aan als ik het schip van Barentz op ga tuigen. Dat was anno 1595 wel wat eenvoudiger, maar toch...
Op mijn vakantie heb ik in een rommelwinkel in Duitsland twee doosjes op de kop getikt met elk drie flesjes waar opgerold linnen touw in zat van 0,3 mm dik. Heel merkwaardig, te meer omdat dat in 1944 was gemaakt!
Het is heel sterk en ik denk dat ik het ga gebruiken bij het schip van Barentz.
Constant

Piet, bedankt voor het compliment, de grote mast wordt helaas wat minder netjes, maar dat ik nog proberen wat te corrigeren.

Constant, ook bedankt voor het compliment, ik vind het fijn dat je er ook iets aan hebt.
Je schiet ook leuk op met je nieuwste maquette zag ik, wordt mooi hoor.

Back