Sovereign off the Seas door Peter

Dank je wel Piet, en inderdaad, ik dacht dat ik overal een drupje lijm op had zitten, maar ik heb er vast een gemist.

Een mooi compliment Hans, dank je wel. het is mooi hoever je kunt komen met een beetje handigheid en een hele hoop geduld:)

Jammer van de juffer Peter maar zoiets gebeurd, en net wat *Hans* zegt over een tijdje weet je het niet meer.
Complimenten hoor het ziet er geweldig uit:thumbsup::thumbsup:

Heb je al een nieuw bootje op het oog nu kapitein van Speyck in het museum aangemeerd is??
Jazeker Peter, ik heb al een paar jaar de "Duke William" op het oog, een Engelse Kutter (1763-1768) met een werkelijk op "de spanten" gebouwde romp, dus ik wil 'de lat' weer een stukje hoger leggen. Op de onderstaande link vind je een (Duits) Bouwverslag.
http://www.der-lustige-modellbauer.com/t18909-hubert-s-duke-william
Duke William.jpg

Laatst bewerkt:
Dat ziet er heel leuk uit A3
Ik heb net even bij "der lustige ModellBauer" gekeken, en daar kun jij weer een prachtig schip van maken zo te zien.:rofl::rofl:

De afgelopen week bezig geweest met de pardoens, en toen ik de eerste 6 bijna klaar had, toen zag ik dat ik de blokken van het staande part van de takels verkeerd om had.
Vandaar die grote schaar.
Maar goed, ze zitten er inmiddels weer op.
DSC_0264.JPG
DSC_0267.JPG
DSC_0265.JPG
DSC_0268.JPG

Het is nu te zien dat de blokken er nu wel goed in zitten, en toen verder met de pardoen van de blinde steng, ondanks dat d'Agostini hier heemaal niks over meldt in de bouwbeschrijving, heb ik deze pardoen er wel opgezet.
Voor het halende part van de pardoentakel, plaats ik nog een oogboutje op de blinde mars, en dan moet deze nog wat gesteld worden, want hij trekt nu de fokkestengstag nog wat uit zijn richting.

DSC_0269.JPG

Back