Sovereign off the Seas door Peter

Dat mag inderdaad niet Kees, maar de op de rust werd ook wel eens een matroos geparkeerd, voor peil werkzaamheden bij het naderen van een kust.
Dus ik verwacht zelf eigenlijk dat Mondfeld aardig gelijk heeft.
Ook als je oude tekeningen van v.d. Velde ziet, dan zie je horizontale rusten.

Doordat mijn computer in de hobbel lag, is er niet veel van bouwen terecht gekomen, maar ik ben de afgelopen dagen wel een paar uurtjes bezig geweest met de rolpaarden van mijn kanonnen. nog tien te gaan met het in elkaar plakken

Maar dat is dan weer voor volgende week.

Inderdaad Klaas, het is verrekte klein.
Met aanhaaltalies, en terughaaltalies eraan zien de kanonnen er wel heel vol uit waarschijnlijk.
Maar ik ga toch een poging wagen :D

Omdat ik met een hoekje bezig ben om straks het touwwerk van de Sovereign te doen, heb ik niet heel veel gedaan, maar toch een paar kleine dingetjes.
Het hek dat de bovenkampanje scheidt van de Kampanje heb ik gemaakt, en de 2 figuurtjes op de rand van de spiegel heb ik geplaatst.
Daar moet ik de verf wel bijwerken, want ik heb wat geknoeid met de lijm.

Ook ben ik even bezig geweest met een nagelbank voor het voorkasteel, hier moet ik een paar gaten voor de nagels opnieuw boren, omdat die gedeeltelijk afgedekt worden door de steunen

De twee figuurtjes op het hakkebord (bovenkant spiegel) zijn niet symmetrisch geplaatst is dit met opzet m.a.w. hoort dit zo, of is het een kleine misser?

`Dit is volgens de Agostini bouwbeschrijving geplaatst Piet.
He figuur aan bakboord precies op de hoek, en aan stuurboord 3 mm. van de hoek af.

`Dit is volgens de Agostini bouwbeschrijving geplaatst Piet.
He figuur aan bakboord precies op de hoek, en aan stuurboord 3 mm. van de hoek af.
OK, het ziet er een beetje apart uit vind ik. Ik denk toch dat als ik zover ben ze symmetrisch ga plaatsen. Ik kan dit namelijk nergens terug vinden, overal staan de twee beeldjes precies op beide hoeken. En de modelbouwer van Agostini is ongetwijfeld een vakman, maar er zijn toch wel meer dingen waar ik mijn twijfels over heb na enig speurwerk op het "net"

Er zijn nogal wat verschillende versies van dit model in omloop, maar ze hebben allen de beeldjes op de hoeken staan zoals je ziet. Niet dat ik gelijk wil hebben hoor, absoluut niet. Maar ik denk dat DeA. soms subtiele foutjes maakt, vandaar dat ik je er op wijs.
(op de foto links boven zijn ze in de collage net niet te zien, maar ook hier zijn de beeldjes symmetrisch geplaatst)

Laatst bewerkt:
Het ziet er inderdaad heel apart uit Piet, het is net alsof ze er maar lukraak geplaatst zijn.
Ik kan ook niet ontdekken of Agostini er nog een bedoeling mee heeft om dat ene beeldje zo te plaatsen

Het ziet er inderdaad heel apart uit Piet, het is net alsof ze er maar lukraak geplaatst zijn.
Ik kan ook niet ontdekken of Agostini er nog een bedoeling mee heeft om dat ene beeldje zo te plaatsen
Het is ook geen ramp hoor, maar bij twijfel kan je het model altijd even googlen, er zijn legio foto's van te vinden;)

Ja dat klopt Piet, ik heb er ook al verscheidene in de pc staan.
Als ik me er aan ga ergeren kan ik hem altijd nog verplaatsen.;)

Back