Vandaag heb ik een eerste poging gedaan om een kanon te plaatsen, en ik vind het zelf redelijk goed gelukt.
Hij staat er nog dry-fit op, dus hij gaat er weer vanaf om het kanon te completeren
Ik heb alle kanonnen even op het dek gehad om de hoogte van de schiet buis te bepalen, en met de spie eronder lijken ze mooi op de helft van de poort te komen.
Nu kan ik dus alle spieën en schietbuizen op de rolpaarden plaatsen, om ze daarna van touwwerk te voorzien.
Wat nog wel veranderd moet worden is de terughaaltalie, die moet wat beter uitgemeten worden. Hij loopt nu wat scheef weg.
Het is wat anders uitgevoerd als Agostini voorsteld, want dat vind ik niet de mooiste bevestiging.
De ijzerdraadjes gebruik ik bijvoorbeeld niet, want die dingen gaan bij mij om de haverklap weer los zitten. Ik heb dat gedaan met touw.
De te gebruiken blokken moet ik trouwens allemaal wat opboren, want het touw wat Agostini 0,15 mm noemt, is dus 0,5 millimeter, waardooor de gaten wat te klein waren om het touw doorheen te halen.