Hans Groenenberg
Forum veteraan
Weer prachtig gemaakt Piet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En hoe meer je zoiets moois ziet, des te kleiner word ik, denk je zelf wat te kunnen maken zie je Piet's werk langskomen, o,o,o wat ben ik maar een bouw kleutertje..................Dit schip is een plaatje
Hier lees je de ervaren, en minutieuze bouwer vanaf .![]()
Het is niet nodig om jezelf te kleineren Koos, er zijn maar héél weinig mensen die hun eerste model foutloos maken. Ook in mijn model van de Sovereign zitten foutjes, gaande weg leer je die weg te werken zodat ze niet opvallen. Ik moet mijn 1e model nog maken waar geen fouten in zitten...... Als je goed naar de foto kijkt, dan zie je bijv. dat de punt van galjoenscheg/snebbe een tikkie naar onderen wijst, is al een keer of 4 gelijmd en weer gebroken. Meer ongelukjes als fouten misschien, maar een ezel stoot zich in het algemeen slechts......enz. Dit is al 4 keer gebeurd. Er zit nu een messing pin in en ik zet hem pas weer vast als ik verder ga met de snebbe.En hoe meer je zoiets moois ziet, des te kleiner word ik, denk je zelf wat te kunnen maken zie je Piet's werk langskomen, o,o,o wat ben ik maar een bouw kleutertje..................
Maar des al niette min blijft het een leuke hobby, waarin je zelf middels zulks schoons ziet dat er nog veel te verbeteren valt.
Piet ik blijf je met bewondering volgen, zonder enige andere bouwer op dit forum tekort te doen.
Groet, Koos.
Piet, gelukkig maken we allemaal fouten, ieder uiteraard op zijn eigen niveau, net als het bouwen zelf....Het is niet nodig om jezelf te kleineren Koos, er zijn maar héél weinig mensen die hun eerste model foutloos maken. Ook in mijn model van de Sovereign zitten foutjes, gaande weg leer je die weg te werken zodat ze niet opvallen. Ik moet mijn 1e model nog maken waar geen fouten in zitten...... Als je goed naar de foto kijkt, dan zie je bijv. dat de punt van galjoenscheg/snebbe een tikkie naar onderen wijst, is al een keer of 4 gelijmd en weer gebroken. Meer ongelukjes als fouten misschien, maar een ezel stoot zich in het algemeen slechts......enz. Dit is al 4 keer gebeurd. Er zit nu een messing pin in en ik zet hem pas weer vast als ik verder ga met de snebbe.
French blue (frans blauw) van admiralty paints. (AP9117W) Als je die in twee dunne lagen aanbrengt krijg je bovenstaand effect.Ander soort vraag Piet - welk merk en kleurnummer verf is het blauw van jou? Ik zoek deze ook voor de 7P, want de (action) verf die ik er nu op gesmeerd heb is niet alles.