Sovereign of the Seas

En weer de zoveelste les van de vakman, weer wat geleerd en in het collectief geheugen geplaatst.
Piet het is weer geweldig.

En weer de zoveelste les van de vakman, weer wat geleerd en in het collectief geheugen geplaatst.
Piet het is weer geweldig.
Misschien iets te veel krediet, maar evengoed bedankt voor het compliment Jaques.

JPG_2477_1726_bewerkt-1.jpg

De railing staat er op.

Jakkes , je gaat er nogal met een tempo tegen aan,
En dan toch nog die kwaliteit vast houden.
Dit verdiend toch wel een .
Vgr Marc

Alle ronde geschutpoorten krijgen aan de binnenkant(en) foto-etch ringen,
De ornementjes voor de buitenkant(en) (ringen) staan in de verf en komen er hoogstwaarschijnlijk ook vandaag nog op, waarmee de verschansing van het halfdek ook gereed is.

Laatst bewerkt:
Bezig met de laatste railing van het poopdek, de railing van het campagnedek zit er inmiddels op. Toch een aantal weken mee bezig geweest, was geen eenvoudig klusje.... Morgen de plaatjes.

Prachtige foto's weer Piet!

Het door jou geplaatse deurtje achter je klokkenstoel loopt niet geheel tot aan het dek. Hiervoor heb je een soort waterkering toegepast? De andere deuren lopen wel tot aan het dek.

Prachtige foto's weer Piet!

Het door jou geplaatse deurtje achter je klokkenstoel loopt niet geheel tot aan het dek. Hiervoor heb je een soort waterkering toegepast? De andere deuren lopen wel tot aan het dek.
Daar is een reden voor, pal voor het deurtje komt de klokkenstoel te staan en het bordes van de klokkenstoel komt precies ter hoogte van de drempel van het deurtje. Vandaar dat het deurtje hoger is geplaatst. Ik heb ook een foto geplaatst met de klokkenstoel voor het deurtje, als je daar goed naar kijkt word het duidelijk. (zie pagina 29 post 575, 2e foto)

Hier nog een foto die het wat beter laat zien, ik heb scherp gesteld op het deurtje, zodat je kan zien dat de drempel gelijk ligt met het bordes van de klokkenstoel.

Laatst bewerkt:
Helder verhaal Piet van de deur met de klokkenstoel. Zo zie je maar elk detail wordt bekeken door je volgers. Je kleurstelling vind ik schitterend zo en gaandeweg met al je ornamenten steeds mooier.

Voor ik verder ga met de romp, ga ik nu eerst het roer maken, om eens wat anders te doen. Het roer komt er pas in een later stadium op omdat het model dan niet meer op mijn bouwplank past.

Back