Smit Rotterdam Billing Boats

das dus de grote C waar je ze gekocht hebt
en dat Ideal ????? wie heeft dat nu weer uitgevonden
ben al blij dat ik paypal heb

gr raf

dat Ideal ????? wie heeft dat nu weer uitgevonden

De banken. Dan betaal je op dezelfde manier dat je internet bankiert. Is erg handig en je hebt zo'n tussenschakel als PayPal niet nodig. Werkt uiteraard alleen binnen Nederland, maar ik zou me kunnen voorstellen dat als we toch allemaal op IBAN zijn overgegaan het in principe binnen heel Europa uitgerold zou moeten kunnen worden.
Ik vermoed dat het voor de verkopers ook aantrekkelijk is, want die willen het allemaal graag. C bijvoorbeeld gratis verzending boven 25 €, dat kan nu juist het verschil maken.

Groet,

Ad

Heb de straalkokers met schroeven even er bij gepakt en kom tot de volgende conclusie:

Raboesch Propeller 50-R-4bl-M4
Raboesch Propeller 50-L-4bl-M4

Het gaat hier dus blijkbaar om 50mm schroeven en niet zoals ik dacht om 40mm.

Raboesch Propeller 50-R-4bl-M4
Raboesch Propeller 50-L-4bl-M4

Zijn dat de 147-17 en 147-18?
Bij een vierblads ook makkelijk op te meten van tip naar tip. De verkoper was nogal uitgesproken over die 40 mm.

Maar wat ik zo lees hier op het forum moet 50 mm met deze motoren ook lukken!!

Groet,

Ad

Hallo Ad,

Ja het zijn die type nummers..
dus het gaat hier gewoon om de 50mm schroeven welke mooi in de straalbuis passen.:)

Hopelijk vandaag beginnen met de opbouw van de romp.

tip om je schroeven uit te passen in de straal buis
neem twee roden schijven die juist in de buis passen en schroef deze op je assen
eventueel laten draaien door iemand
zo zitten je assen mooi recht in de straal buis en zullen later de schroeven ook mooi in het center staan

gr raf

das dus de grote C waar je ze gekocht hebt
en dat Ideal ????? wie heeft dat nu weer uitgevonden

gr raf

Is eigenlijk vooruitbetaling via de bank. Voordeel is dat je geen credit card nodig hebt, of je rekening aan PayPal moet koppelen, en geen betaalkosten, die PayPal wel rekent.

Begin tekst aangepast

Dit lijkt een mooie manier om je verslag compact te houden, maar er is een struikelblok voor het doorzetten hiervan. Er is namelijk een regel dat niemand zijn berichten van ouder dan 4 weken meer kan wijzigen (kan ook 6 weken zijn, ik ben daar niet zeker van). Dus over een week of twee zal je het vervolg van het verslag als een nieuw bericht moeten plaatsen.
Daar is voor de rest niets mis mee, maar dan weet je dat vast:-D.

Groet,

Ad

Wie kan mij helpen.

Hoe kan ik voorkomen dat de spanten krom trekken en hierdoor dus de boot krom trekt!
Ben begonnen met de balkjes tussen de spanten te zetten.
5mmx5mm..

al eens van een bouwhelling gehoort?????
billing%20boats%20scheeps-helling%20397-3.jpg

wel zo een ding kan je goed helpen
Google is je beste vriend "modelbouw helling "en dan pictures of afbeeldingen kiezen ebn voila resultaat

gr raf

@ Pimboly ik ben nog niet begonnen met de latten aan te brengen!!!

Ik ben nog maar bezig met het geraamte van de boot..

De spanten die op het begin lat zitten die tussen de blokjes op de bouwplaat staan.
Die spanten trekken blijkbaar toch deel krom.. Mogelijkheid om dit recht te trekken?

Sorry, ik was niet ver genoeg teruggegaan met zoeken.

Je moet nu als eerste de stringers in langsrichting aan de spanten lijmen. Houdt dat ze niet recht?

Groet,

Ad

zitten de latjes (nr 20bouwbeschijving) die dienen ter ondersteuning van het dek er al in ,dus bovenkant spanten

Back