Smit Rotterdam Billing Boats

Goedemiddag,
Vandaag 31-08-2013 heb ik via marktplaats een Billing Boats Smit Rotterdam gekocht.
Deze is nog geen kwart opgebouwd en moet dus nog afgebouwd worden.

Zie foto's:

Zoals je kan zien is de vorige eigenaar eraan begonnen maar niet afgemaakt.

Billing Boats Smit Rotterdam + Beslagset.

Nu kreeg ik hem vandaag binnen en kwam er dus achter dat er geen spijkertjes en/of lijm bij zitten.
Kan iemand mij helpen waar ik goed en goedkoop spijkertjes kan kopen en tevens wat voor soort lijm ik nodig zal hebben.

===========================================================================================

Heb gister 7 september het volgende gekocht:

Compleet.

Wat zit er bij:

Billing Boats Smit Rotterdam 478
Billing Boats Smit Rotterdam 479 Beslagset
2x Graupner 400 motoren
1x Graupner 400 boegschroef
2x messing schroef van 50mm
2x Graupner nieuwe as
2x Graupner Speed Profi r40
2x Graupner Askoppeling

Tevens vrijdag middag verf binnen gehad voor de Smit Rotterdam.

===========================================================================================

Oude boot is verkocht en tevens ook de 2x Graupner 400 motoren.
Gister 13 september het volgende besteld:
2x Robbe Power 755/40 voor € 39,98

Update 14-09-2013
Begonnen met de bouw van de Smit Rotterdam.
Zie hier foto's:

=========================================================================================

Update 16-09-2013
Midden plankjes tussen spant aangebracht.

==========================================================================================

Vandaag 21 september 2013

Ik kreeg vandaag het volgende binnen per post.

2x Robbe Power 755/40 motoren.

Laatst bewerkt:
Een goeie hobbyzaak zal die toch wel hebben,bij het bedrijf Quar......staan ze in het assortiment
en lijm moet je een watervaste lijm voor gebruiken die kun je in iedere dhz zaak kopen.Neem aan dat je het een varend model er van wil maken.
Succes met de bouw.

Welkom,

Dat zijn dingen die idd niet standaard in de doos zitten...
Wel heb je voor je de onderkant van de romp dicht maakt de ruimte om de onderkant van je dek voor te behandelen.

Ik zou ook even in je profiel je woonplaats invullen, dan kan als het nodig is hulp uit je omgeving sneller gevonden worden... als nodig natuurlijk.

Veel suc6 met de verdere bouw.

mvg Robert

Goedemiddag,

Vandaag heb ik Collal Houtlijm binnen gehad welke volgens de beschrijving waterproof moet wezen.

Tevens ga ik vandaag wat spijkertjes bestellen van 0,7x7mm.

Ben ondertussen ook opzoek naar een Figuurzaagmachine met eventueel schuurschijf mogelijkheid.

Mvg,

even dit terzijde

gebruik liever spelden (graupner 717)deze kan je makelijker verwijderen
nagels laten zitten zou ik niet aanraden kunnen roesten.

images
:):):)

de latjes goed van lijm voorzien op de spanten en tussen de latjes en de lijm laten drogen voor je de spelden verwijdert
ook niet 1 zijde afwerken ,maar aan iedere zijde evenveel latjes verwerken anders is de kans groot dat de romp krom trekt

Als je een varend model wil maken met evt. een boegschroef, dan is aan te bevelen om eerst de motoren + schroefassen en die boegschroef in te bouwen, voordat je verder gaat met beplanken. Om dat er later in te bouwen is een heidens karwei in dit model, omdat je bijna nergens meer bij kunt in dit model als de romp dicht is en de dekken er vast opzitten. Spreek uit ervaring

Succes met de verdere bouw.

W

Nee helaas is dat een andere.

Ik ga niet stoppen mensen alleen de half afgebouwde gaat de verkoop in.!

Met vriendelijke groet,
Timothy

Laatst bewerkt:
Vandaar heb deze mooie set ook voor mooie prijs kunnen kopen.

Ben hier gister avond in de buurt van eindhoven wezen op halen.

Kon deze set gewoon niet laten staan en ben er direct om gereden.

Tevens die andere boot is opzich wel in orde ben alleen bang dat daar wat dingen van missen en ik weet ook niet wat de reden is van de vorige eigenaar om deze weg te doen waarschijnlijk zal deze het wel niet hebben zien zitten vandaar dat ik deze te koop heb.
Ik ga gewoon van 0 beginnen en dan weet ik ook direct hoe het bouwen in zijn werk gaat. Die andere is kwestie van afbouwen maar dat mag een ander doen:)

Ik ga lekker beginnen met de nieuwe set en ga deze netjes opbouwen.
Alles zit bij de set dus heb gewoon compleet setje alleen nog ontvanger en servo nodig en afstandbediening en gaan.. (don't shoot me if im wrong)

Goed bezig, Maar die speed 400 motoren kunnen die schroeven niet aan, Beter dat je een paar buhler motoren er voor in de plaats zet...

Graupner speed 400

Ik heb die motoren erbij gekocht, omdat 2 leden van mijn modelbouwclub ze ook hebben, je hoeft ze niet op vol vermogen te laten draaien om een mooie schaalsnelheid te krijgen, M.a.w. de motoren zijn sterk genoeg.

p.s. De Billing Boat set is van mij geweest.

groeten,
Willie

Ik heb die motoren erbij gekocht, omdat 2 leden van mijn modelbouwclub ze ook hebben, je hoeft ze niet op vol vermogen te laten draaien om een mooie schaalsnelheid te krijgen, M.a.w. de motoren zijn sterk genoeg.

p.s. De Billing Boat set is van mij geweest.

groeten,
Willie

Met schroeven van 50 mm?? met de standaard uit de doos schroeven misschien, maar hoop wel dat Timothy er een paar messing onder zet.
En deze kunnen echt niet ( of heel kort ) met de 400tjes draaien.
Zoals als gezegd, zet er een paar Buhler in...
Of zelfs een paar brushless, maar das maar net wat in het kosten plaatje past....

Suc6 Timothy met de bouw.

???????

De schroeven zijn 40 mm, en zoals gezegd, ik spreek van ervaring met mijn clubleden, ook zij hebben 4-blads messingschroeven. Ik wil het hierbij laten, anders wordt het een eindeloze discussie.

Eindeloze discussie ?? Er is geen discussie mogelijk, het gaat gewoon niet, puur om 2 simpele reden:
1: Motoren zijn niet geschikt vanwege het toerental, Laten we van de gunstigste uitgaan de 400 7,2v draait 16000 rpm (de 400 6v zelfs 18000), Schroeven van een model werkschip draaien tussen de 1700 en 3500 rpm, (afhankelijk motor type en schroefgrote)

2: In de elektro motoren hebben we een een hele simpele rede om schade te voorkomen aan motor en regelaar, en dat is : Neem nooit motoren kleiner als dat je schroef is,

Vele hebben hier al ervaring mee en zullen het beamen dat deze motoren niet kunnen..

Maar goed, het zijn niet mijn centen die in rook opgaan, wil alleen niet de persoon zijn die dadelijk moet zeggen : I told you so...

Back