Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het 1e model wat ik ooit bouwde nog steeds Hans en dat is gebouwd in 1971, dus 49 jaar geleden. De romp is gemaakt van een stukje van een bezemsteel, de masten zijn van stopnaalden en de zeilen van papier.9 jaar geleden kon je dus ook al een schip maken![]()
Nee Hans, ik ben begonnen met scratch bouwWas dat ook een bouwpakket?![]()
Haha - zo leer je het meteen goed!Nee Hans, ik ben begonnen met scratch bouw.
Je houd het spannend Piet.Net bericht gehad dat het model dinsdag word opgehaald, dus in afwachting daarvan, het volgende model word van de beloning aangeschaft, wou ik eens proberen om zelf een kanon te maken.....
Het is een soort oefening en wanneer het lukt maak ik er nog één iets groter op een stukje de met verschansing voor iemand zijn verjaardag in januari.
Ik heb een tekening van een kanon en rolpaard gevonden in het boek van Orazio Curti; "Scheepsmodellen, uitrusting en tuigage"
Bekijk bijlage 404066
Vanmiddag begonnen met het maken van het kanon op mijn draaibankje. Lengte 80 mm en 10 mm dik rond beuken. Met potlood wat lijntjes op het rondhout gezet voor de diverse 'banden',
Bekijk bijlage 404067
en daarna maar voorzichtig begonnen met de beitels hetgeen uiteindelijk dit resultaat opleverde, nog niet perfect, dus waarschijnlijk maak ik er nog één (aan de achterkant zit een band te weinig), maar ik heb de slag toch een beetje te pakken....
Bekijk bijlage 404068
(word vervolgd...)
Geen idee, is zomaar om te proberen.Welke schaal word dat kanon?