Shortcourse topic

je hebt verschillende merken op het moment.
maar rollers ken ik nieuw maar een paar zoals,
traxxas slash,compleet rtr versie.
hong-nor scrt10,rtr of met een keuze dat jezelf je motor inbouwd.
losi sct, niet rtr maar wel pre built zodat je keuze maakt wat er allemaal inkomt te liggen om te rijden.
en zo zijn er nog wel een paar meer die ik even vergeet op te noemen.

en elk merk heeft wel iets op aan te merken,maar daar zijn vaak weer kleine oplossingen voor om dat tegen te gaan.
die kan je vaak wel in het topic van de auto vinden.

veel succes met je zoek tocht naar je short-course truck.

Ik blijft tog heel vaak hangen bij de slash 4x4. ik heb een 2e handse roller gezien.

ja dat is ook een mega wagen,ik heb hem zelf ook en kan er maar moeilijk afstand van nemen.
als je goed kan rijden en afstellen dan wint die nog wedstrijden ook.
van het weekend nog zelf gezien bij de mvb shortcourse schootout.

maar ik vind hem te gek omdat ik er met slecht weer ook mee kan rijden.
zonder al teveel eraan te doen.

hallo,

ik heb vandaag mijn associated sc10 rs monster energy,

zeer tof met een 2s lipo, maar aangezien ik het vermogen van de auto wil minderen, zou ik graag de regelaar beperken tot 50% van de motor, maar hoe moet ik dat doen ?

MVG

Een andere zender kopen en het gas instellen op een waarde tussen 1-100 (iedere waarde mogelijk) Spektrum ofzo. Je kan een DX3.0 redelijk betaalbaar kopen tegenwoordig

2e generatie 2wd sc

Ik ga mijn Slash 2wd aan mijn neefje geven maar wil zelf toch nog wel met een 2wd blijven rijden. Nu vroeg ik me af wat denken jullie dat op dit moment de betere 2wd SC is?? Het gaat natuurlijk om rijeigenschappen maar volgens mij is de rij hoogte een belangrijk punt!?

Dit is volgens mij wat er is:

2wd x6 SC (maar is volgens mij een prototype)
AE SC10 is er al een stuk langer is dit dan wel 1 van de betere?
Ansmann SC heb ik zien rijden. Rijd wel mooi maar is volgens mij niet zo heel sterk.
LOSI xxx sct nog nooit zien rijden.
HPI Blitz ESE
Venom Gambler

Ik zou wel een 2wd SC willen hebben met het zwaarte punt mooi laag. Bv met een alu bodemplaat.

Wat denken jullie??

Groet Ronald

Laatst bewerkt:

Ansmann SC heb ik zien rijden. Rijd wel mooi maar is volgens mij niet zo heel sterk.
ff een aanvulling,
HPI Blitz ESE
Venom Gambler
volgens mij is het zo compleet

Ik zou voor de Losi gaan.
Koop je de bind ,n drive versie, krijg je er een ontvanger bij (hoef je die ook niet meer te kopen)en kun je ook nog kiezen welke kap je wil (de Rockstar vind ik wel erg mooi).
Je kan em nog altijd upgraden, er is zelfs een erg kompleet hopup pakket van geloof ik.
Dominique van Helmond reed er volgens mij ook mee in Vlijmen op de open Brabantse kampioenschappen, maar die was nog stock (op de motor na).
Alu bodemplaat wil je niet op een 2wd SC (te zwaar).

Groet Ronald

de AE SC10 factory team uitvoering al jaren de beste op het hoogste niveau. geen twijfel mogelijk. ( thrust me )

je kan kijken naar de Xfactory SCX60 maar dan moet je zelf een SC10 doneren ( ze maken van 2 chassis 1 ) dus kom je op een abnormaal hoog bedrag uit voor je auto.

en de asso kan je bij www.rcracing.nl hier in NL gewoon bestellen

ik ga deze winter ook een keuze maken voor een nieuwe wagen en het word of de AE sc10 FT of de durango dex210. maar ik nijg nu meer naar 2wd buggy

Laatst bewerkt:
Ik ga mijn Slash 2wd aan mijn neefje geven
Dat zou ik nou nooit doen. (maarja, ik heb zelf een zoon)

Wat ik ervan heb gehoord rijden de Blitz en de Asso het beste uit de doos.

Maar ik zou zelf mijn Slash met Slice chassis echt nooit meer weg doen. Het is een heerlijke auto geworden met superlaag zwaartepunt en het gewicht meer naar het midden door de reversed tranny (voor de achter schocktower)
Het enige nadeel van de Slash vind ik dat de overbrenging in de tandwielkast niet het allersterkst is maar volgens mij geldt dat voor alle 2WD sc trucks. Voor de Slash zijn ook oneindig veel hopups te krijgen.
Ik rij er nu vnl onroad mee (en hard ook!) Offroad blijf ik de Slash wel wat zoekerig vinden, het wordt nooit een 4x4 natuurlijk.
Als ik nu zelf in de markt zou zijn voor een 2e 2WD SC zou ik de asso nemen omdat ik al een Asso heb. Ik heb niks van HPI (behalve onderdelen) Bovendien vind ik de kap van de Blitz foeilelijk en van de SC10 de allermooiste maar dat is uit te wisselen natuurlijk.

P.S pas je link van de Losi ff aan, je krijgt nu de Ansmann
http://www.losi.com/Search/Default.aspx?SearchTerm=1_10XSTRA
Als ik nu een 2WD ging kopen dan kocht ik geen SC truck maar de Losi SCB, weer eens wat anders en toch een (scale ogende) SC auto.
http://www.losi.com/Search/Default.aspx?SearchTerm=1_10XSBRA

Laatst bewerkt:
Morgen de Hobao Hyper sc10e met 3 cell en Velineon setup, testen op t circuit van bpt te Merchtem. Benieuwd wat er eerst gaat smoren.... de astroturf of de Velineon ;)

Ik heb in mijne asso de motor van de SCT combo zitten, ben daar toch zeer tevreden van :)

Op VRCP in Sint niklaas heb ik de SCT combo zien rijden en dat ging ook goed...

Iemand al ervaring mee ? Of toch maar voor de sc combo van Castle gaan ? (sidewinder sct combo - €120)
Grtz,

De SC8 ESC van Hobbywing wordt goed ontvangen. De motor weet ik zo net nog niet. Ik denk wel dat het Hobby wing setje met de 2700 Kv motor wat kractiger is dan de Castle SCT met de 1410 motor. Ik zou iig niet de ESC uit het Castle SCT setje nemen maar dan op z'n minst een Mamba Max Pro.
Mijn advies zou eigenlijk zijn om de 1410 motor te kopen met de SC8 ESC. Er rijden in de VS behoorlijk veel van die setjes rond en daar is men tevreden over. Als je echt los wil neem je een Tekin Pro4 motor, die is nog een paar tikjes krachtiger en soepeler dan de Castle

Ik heb ook iets gehoord over een slash met een rustler chassis iemand daar ervaring mee??

@DJLeonardo waar heb jij dat Slice chassis gekocht als ik vragen mag??

Groet Ronald

Ik ga mijn Slash 2wd aan mijn neefje geven maar wil zelf toch nog wel met een 2wd blijven rijden. Nu vroeg ik me af wat denken jullie dat op dit moment de betere 2wd SC is?? Het gaat natuurlijk om rijeigenschappen maar volgens mij is de rij hoogte een belangrijk punt!?

HPI Blitz ESE
Venom Gambler

Ik zou wel een 2wd SC willen hebben met het zwaarte punt mooi laag. Bv met een alu bodemplaat.

Wat denken jullie??

Groet Ronald

Ik heb sinds kort een asso sc10 rs monster energy

perfecte auto, trekt snel op max toepsnelheid in het gras ( 20meter) 33km per uur
en op de weg max 45km standaart met een 2cel lipo !

als de lipo boven de 8volt blijft dan kan je whielies trekken !

en als het te traag gaat koop je toch gewoon een 5.5t op HK :p

Ik kocht hem voor 300euro incl verzending van HK modelbauw

3 cell lipo dus niet kunnen testen. Na 2 batterypacks (2cell) heeft de traxxas servo de geest gegeven:(. Eerst wou ie nog wel, maar na aanpassing van de horn kraakte hij enkel nog. Is opengemaakt en de plastic tandwieltjes zijn aan gort.
Heb geen zin om €65 uit te geven aan een Savox, dus als er iemand een goedkoper alternatief weet ...

Laatst bewerkt:
Back