Shengqi Baja Topic

Precies weet ik het niet want ik heb meteen bij ontvangst de ontvanger vervangen voor een spectrum.
Meestal is het een kwestie van gashendel naar voren drukken (rem) en het stuur recht, dan het knopje op de ontvanger indrukken dan onthoud de ontvanger deze stand.
Als je de failsave wilt testen nadat je dit gedaan hebt moet je alleen de zender uitzetten en dan zal de auto op de rem gaan als het goed is.

Hallo Predator-X,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb net even gekeken op de ontvanger kan ik alleen een led lampje vinden en een knopje waar "set" bij staat.
ik heb geprobeerd de rem in te houden en dan dat knopje "set" in te drukken maar er gebeurd niks als ik de zender uit zet. volgens mij is deze dus alleen voor het resetten van de zender/ontvanger.

Het wordt dan toch een aanschaffen denk, of doen ik toch iest verkeerd.

Set betekend instellen, anders stond er wel reset.;)
Probeer anders eens eerst het knopje op de ontvanger in te drukken ,waarschijnlijk gaat de led dan knipperen.
Dan de rem erop houden en wachten tot de led uitgeknipperd is ,stopt de led niet met knipperen dan nog een keer het knopje indrukken met de rem erop.
Gewoon even verschillende optie´s proberen

Set betekend instellen, anders stond er wel reset.;)
Probeer anders eens eerst het knopje op de ontvanger in te drukken ,waarschijnlijk gaat de led dan knipperen.
Dan de rem erop houden en wachten tot de led uitgeknipperd is ,stopt de led niet met knipperen dan nog een keer het knopje indrukken met de rem erop.
Gewoon even verschillende optie´s proberen

Je hebt gelijk, ik was weer eens te snel met mijn conclusie. Ben nog eens aan de gang gegaan, het werkt nu :D

Bedankt voor het helpen aan zo forum heb je teminste wat;)

Graag gedaan , als er weer wat is dan horen we het wel :banana:
En vul je woonplaats even in bij je profiel mocht er in de toekomst zich een rpobleem voordoen dan kan iemand bij je in de buurt misschien helpen ?

Laatst bewerkt:
Is 100% hetzelfde, we hebben veel delen vergeleken van deze auto's, het enigste wat anders en goedkoper is zijn de servo's, de auto's komen zelfs uit de zelfde fabriek.

als dit zo is, amaai zou ik zo zeggen :)
dan kan ik geloven dat HPI kwaad is op dit Chinees bedrijf....

Want ik zat al een tijdje in mijn hoofd een Baja te kopen om hem te converteren tot eBaja.
En ik zou daarbij toch veel onderdelen vervangen

En hoe zit het bijvoorbeeld met de diff, is dit de laatste nieuwe zoals verkocht in de HPI's?
Heeft deze de alloy diff case want de "oudere" bajas zaten nog met een plastieken diffcase etc...

Laatst bewerkt:
Nou de eerste slijtage is gekomen en dat is er een waar ik al mensen over heb klagen namelijk de koppeling maar ik ga gewoon voor de garantie

Hoelang heb je met deze koppeling gereden dan ? (Ik rook er 1 per dag op :D) Ik denk zomaar dat een koppeling niet onder de garantie valt aangezien deze hoort te slijten.
Mocht het met de garantie niet lukken overweeg dan eens een instelbare Teflon koppeling van Elcon die kosten c.a. 75 euro maar dan hoef je de eerste jaren geen koppeling meer te vervangen ,ik ben er ook op over gestapt ;)

Ik heb er 3X mee gereden elke keer in de sneeuw en een koppeling hoort niet zo snel te verslijten vooral niet in de sneeuw omdat hij dan geen weerstand heeft

Vandaag mijn alu-differentieel binnengekregen gelijk opengeschroefd en bijgevuld met 1000 ct olie.
Ik had mijn oude (plastic) differentieel toch op het aanrecht liggen dus deze gelijk ook maar checkken, kom ik er achter dat er vet in het oude diff zit en geen olie :confused:
Blijkbaar hanteerd shengqi andere maatstaven voor een (visco) diff.

Nou het was niet de koppeling die kaduuk was maar het houdertje waar je de koppeling op vast schroeft die was los gekomen

Willem, tja altijd raadzaam om delen eerst vast te zetten met loctite? Heb je dit als garantie kunnen claimen?????

Er zat loctite op maar hij is toch los gekomen maar het conische deel is orgineel ook niet goed je kan hem niet strak genoeg aandraaien

ShenQi baja-buggy

Ik wil graag een ShengQi baja buggy kopen voor €500 maar ik lees allemaal dingen op de site en op dit forum die me niet aanstaan. Maar zou iemand die deze ShengQi baja buggy heeft mij iets grondiger en meer informatie kunnen geven alsjeblieft:n00b:

Back