Shengqi Baja Topic

Heb hem ook besteld echter wel een nieuwere versie.
Met verbeterde elektronica hopen dat het wat is hij komt maandag binnen

Heb hem ook besteld echter wel een nieuwere versie.
Met verbeterde elektronica hopen dat het wat is hij komt maandag binnen

Ik heb er vandeweek nog 1tje opgehaald ,electronica is idd verbeterd (2.4 ghz zender) maar voor de rest geen verbeteringen kunnen ontdekken.
Ik heb nu 2 Shengqi´s rijden en 1 originele baja maar ik kan met oprechte zekerheid zeggen dat ze totaal niet onderdoen aan een originele HPI.

Uiteraard Zal een orginele hpi beter zijn maar ik denk dat je voor dit geld veel plezier zult hebben zijn er verder nog punten waar ik op moet letten bij deze auto?

Uiteraard Zal een orginele hpi beter zijn maar ik denk dat je voor dit geld veel plezier zult hebben zijn er verder nog punten waar ik op moet letten bij deze auto?

Geen bijzondere punten, net als bij origineel alle schroeven even nalopen op ze wel goed vast zitten en schokbreker olie is wat aan de magere kant .
En voor de rest adviseer ik je het forum even goed door te lezen wat betreft de aanbevolen upgrades

Ja dat is gewoon deel van het onderhoud alles nalopen dus dat komt wel goed weet iemand toevallig of er e en failsafe in zit ?

Nou ik heb hem vandaag binnen gekregen valt niet tegen ziet er netjes uit alleen 3van de 4 wielmoeren zaten verkeerd om en de failsafe moet ik nog ff fixen hij slaat namelijk nog niet op de rem als ik de zender uit zet Moet ik die mis nog instellen?

Hoe is de kwaliteitsverhouding (als je dat al zo stellen kunt) tussen Shenqui en Rovan?
Tot nu toe dacht ik altijd dat Shenqi onderaan stond, dan Rovan, dan King Motors en dan HPI.
Maar tegelijkertijd vraag ik het me af....

Ik wil mijn zoon namelijk ook een Baja kopen na de kerst en overweeg eigenlijk zo'n beetje alles wat mogelijk is.
Waar de een zegt dat Shenqi op de electronics na even goed is als HPI zegt de ander het tegenovergestelde en zweert bij Rovan.

Ik ben Bassist en vele bassisten zweren bij Fender bassen.
Als je vraagt waarom, dan kan eigenlijk niemand een feitelijke reden aandragen..."het is gewoon zo..." noem het nostalgie of een logisch gevolg, wat de een heeft wil de ander ook.
Er zijn echter vele betere nieuwe basgitaren voor veel minder geld dan die oude Fender jazz bassen 2e hands moeten opbrengen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit hier ook het geval is.
Ik heb met Pitstop gesproken over HPI en Rovan, de verschillen.
(ze Rovan, dit betekend natuurlijk automatisch dat ze het niet kunnen affakkelen) maar toch.
Zij beweren en ik misschien ook wel, dat er geen verschil zit in beide merken.
Het zijn de negatieve ervaringen die gepost worden.
Een HPI out of the box heeft evenveel upgrades nodig om hem bashable te maken als een Rovan (Shenqi ken ik verder niet persoonlijk)

Alleen als een HPI de geest geeft na een tankje, wordt de oorzaak snel weggeveegt met een acceptabele uitleg.
Gebeurd dit met een Rovan, dan is het opeens omdat het geen HPI is maar Rovan....

Elk merk kloon zal zijn zwakke punten hebben of gebrek aan eindcontrole.
Maar is er werkelijk zo veel verschil in kwaliteit dat het in prijs het dubbele kan/mag schelen?

Laatst bewerkt:
In mijn ogen heb je gelijk met dat basgitaar verhaal.
Ik heb nou al een jaar mn rovan en ik heb niks stuk gehad zonder dat het mn eigen schuld is.(ik spring nog wel eens een beetje ruig en hoog)
Het grappige is dat voor deze rovan 5T twee HPI! 5b's gehad heb. En ik kan van beide zeggen dat ze me super goed bevallen.
In jouw geval zou ik gwoon een rovan kopen bij pitstop omdat je dan ook hun service en garantie erbij hebt.

Nou ik heb hem vandaag binnen gekregen valt niet tegen ziet er netjes uit alleen 3van de 4 wielmoeren zaten verkeerd om en de failsafe moet ik nog ff fixen hij slaat namelijk nog niet op de rem als ik de zender uit zet Moet ik die mis nog instellen?

Yja eindcontrole van het product zal iets minder zijn dan van HPI vandaar die 3 wielmoeren.
Bij mij misten er 2 e-clips maar voor de rest zat alles goed vast en op de juiste plaats.
Failsave moet je idd instellen ,ik heb dit niet gedaan omdat ik er direct een spektrum ontvanger in heb geplaatst.

@johnbob
Ik zou ook zeker voor een rovan of shengqi gaan ,bij een rovan van de Pitstop heb je inderdaad een betere service dan wanneer je een shengqi koopt via een allround-webwinkel.
Maar daartegen is een shengqi wel een stuk voordeliger, en ook bij HPI heb je nul garantie op de motor.
Voor de rest gaat er eigenlijk nooit wat stuk bij deze bigscale´s ( eigen onzorgvuldigheid is meestal de oorzaak).

Nou vandaag voor het eerst gereden de electronica is weinig verbeterd maar we hebben er een andere zender en ontvanger in gezet op de kosten van toprc daarna ff een uurtje lekker rond geblaft geen problemen totdat ik een bevroren. Zandplak op ging toen ben ik op iets scherps gereden en is mijn achterband kapot gegaan die bestaat nu uit lossen flappen maar dat is mijn eigen schuld:p verder. Niks te klagen loopt lekker is vlot genoeg en ook nog zuinig ook :p

Willem, was de huidige zender/ontvanger niet goed? Dacht juist dat ze deze verbeterd hadden en geupgrade naar 2,4ghz..
Prijs verschil zal ook heel veel in marketing zitten. Marketing kost veel geld (uiteindelijk meer dan produceren van). HPI is wat dat betreft actiever met marketing dan Shengqi, KM, en Rovan dus dat zal ook mee spelen in de prijs van de producten.

Er zat een storing in als ik naar rechts stuurde ging hij links en andersom en hij is idd 2,4ghz en in de winkel vertelde ze dat hun gehoord hadden dat de shengqi uit dezelfde fabriek kwam als de hpi baja alleen is de afwerking en eindcontrole minder. Maar of dat helemaal waar was wisten hun ook niet

Whahaha als ie rechts naar links gaat en vice versa moet je gewoon ff de servo axis omdraaien.XD
Kan je gewoon op je zender doen.
Maarja wel tof dat je gewoon een nieuwe zenderset gekregen hebt.

Whahaha NEE. Zo dom ben ik niet ik. Snap ook wel dat je dat op de zender kan veranderen en dat heb ik ook geprobeerd en dat werkte niet... Conclusie storing Heeft iemand een site waar je alle onderdelen van de shengqi kan bestellen ? Oftewel nieuwe band

Whahaha NEE. Zo dom ben ik niet ik. Snap ook wel dat je dat op de zender kan veranderen en dat heb ik ook geprobeerd en dat werkte niet... Conclusie storing Heeft iemand een site waar je alle onderdelen van de shengqi kan bestellen ? Oftewel nieuwe band

Hier op het forum worden diverse winkels genoemd waar je spullen kan bestellen ,ik ga ze niet allemaal opnoemen.
Ikzelf haal voor 90% van Ebay uit Amerika.

In mijn ogen heb je gelijk met dat basgitaar verhaal.
Ik heb nou al een jaar mn rovan en ik heb niks stuk gehad zonder dat het mn eigen schuld is.(ik spring nog wel eens een beetje ruig en hoog)
Het grappige is dat voor deze rovan 5T twee HPI! 5b's gehad heb. En ik kan van beide zeggen dat ze me super goed bevallen.
In jouw geval zou ik gwoon een rovan kopen bij pitstop omdat je dan ook hun service en garantie erbij hebt.

Dat lijkt me een verstandig advies ;)
thanks

Nou woensdag komen de nieuwe banden binnen ik had er al een finaal verwoest en nu zag ik dat de andere ook al scheurtjes had dus die zal na een keer rijden ook wel uit elkaar vallen :p

Yep met failsave .

Hallo,

Ik heb ook een Shengqi Baja gekocht en met zeggen dat er best goed uitziet, voor het geld dat je er voor betaalt. Dit is mijn eerste big scale auto na een aantal Nitro auto's.

Ik heb alleen een vraag over de ingebouwde failsave kan iemand mij uitleggen hoe ik die failsave in kan stellen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb ook een Shengqi Baja gekocht en met zeggen dat er best goed uitziet, voor het geld dat je er voor betaalt. Dit is mijn eerste big scale auto na een aantal Nitro auto's.

Ik heb alleen een vraag over de ingebouwde failsave kan iemand mij uitleggen hoe ik die failsave in kan stellen.

Alvast bedankt.

Precies weet ik het niet want ik heb meteen bij ontvangst de ontvanger vervangen voor een spectrum.
Meestal is het een kwestie van gashendel naar voren drukken (rem) en het stuur recht, dan het knopje op de ontvanger indrukken dan onthoud de ontvanger deze stand.
Als je de failsave wilt testen nadat je dit gedaan hebt moet je alleen de zender uitzetten en dan zal de auto op de rem gaan als het goed is.

Laatst bewerkt:
Back