Hoe is de kwaliteitsverhouding (als je dat al zo stellen kunt) tussen Shenqui en Rovan?
Tot nu toe dacht ik altijd dat Shenqi onderaan stond, dan Rovan, dan King Motors en dan HPI.
Maar tegelijkertijd vraag ik het me af....
Ik wil mijn zoon namelijk ook een Baja kopen na de kerst en overweeg eigenlijk zo'n beetje alles wat mogelijk is.
Waar de een zegt dat Shenqi op de electronics na even goed is als HPI zegt de ander het tegenovergestelde en zweert bij Rovan.
Ik ben Bassist en vele bassisten zweren bij Fender bassen.
Als je vraagt waarom, dan kan eigenlijk niemand een feitelijke reden aandragen..."het is gewoon zo..." noem het nostalgie of een logisch gevolg, wat de een heeft wil de ander ook.
Er zijn echter vele betere nieuwe basgitaren voor veel minder geld dan die oude Fender jazz bassen 2e hands moeten opbrengen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit hier ook het geval is.
Ik heb met Pitstop gesproken over HPI en Rovan, de verschillen.
(ze Rovan, dit betekend natuurlijk automatisch dat ze het niet kunnen affakkelen) maar toch.
Zij beweren en ik misschien ook wel, dat er geen verschil zit in beide merken.
Het zijn de negatieve ervaringen die gepost worden.
Een HPI out of the box heeft evenveel upgrades nodig om hem bashable te maken als een Rovan (Shenqi ken ik verder niet persoonlijk)
Alleen als een HPI de geest geeft na een tankje, wordt de oorzaak snel weggeveegt met een acceptabele uitleg.
Gebeurd dit met een Rovan, dan is het opeens omdat het geen HPI is maar Rovan....
Elk merk kloon zal zijn zwakke punten hebben of gebrek aan eindcontrole.
Maar is er werkelijk zo veel verschil in kwaliteit dat het in prijs het dubbele kan/mag schelen?