Servo keuze Krill Sukhoi S29 33%

Hoe zit dat nu met die 5955? Ik heb een 5955 op rudder van mijn Yak.
Kan ik daar een 7955 bijzetten? Of verschillen deze nu wel in snelheid en kracht?

Grt.

Voor zover ik weet enkel in resolutie, dus in principe kan dat...
Al ben ik niet echt fan.

Als ze in resolutie verschillen -en dat doen ze- dan is dat juist een reden om ze niet te koppelen, omdat ze elkaar dan gaan tegenwerken. De ene servo neemt dan kleinere stapjes dan de andere. Die gaan dan dus zeker doorbranden.......

Mijn advies is om altijd gelijke servo's te nemen als je ze koppelt.

Als ze in resolutie verschillen -en dat doen ze- dan is dat juist een reden om ze niet te koppelen, omdat ze elkaar dan gaan tegenwerken. De ene servo neemt dan kleinere stapjes dan de andere. Die gaan dan dus zeker doorbranden.......

Mijn advies is om altijd gelijke servo's te nemen als je ze koppelt.

Ik zie niet in waarom hij zou tegenwerken... de deadband van die andere is ook groter, die merkt dus dat verschil niet... Trouwens, je kan via de hitec programmer de resolutie van de 7955 op low zetten, dan is die dezelfde als bij de 5955... Op High resolution is de hoek die hij kan maken kleiner. Op mijn yak staat de binnenste servo op low resolution, terwijl de buitenste, met iets grotere deadband op high resolution staat (daar kleinere hoek nodig).
Werkt zonder problemen.

ps: Het is dus aan te raden als je het wil doen gewoon de 7955 op low resolution te zetten.
Al zou ik niemand echt aanraden om 2 verschillende servo's te gebruiken... (onder het motto, dat doe je gewoon niet :-) )

Laatst bewerkt:
Back