Servo keuze Krill Sukhoi S29 33%

Kracht, tja, bijkomend voordeel... Snelheid!

Ik begin met servo's zoeken die het kunnen, die betrouw en precies genoeg zijn en genoeg kracht hebben. En dan zoek je daar de snelste van uit, die ook nog binnen het budget past.

Razor, ik weet niet wat jij allemaal vliegt, maar peter die komt van het indoor af, en dan zit je je buiten al snel te ergeren aan langzame servo's... Heb je nooit snel gehad, weet je ook niet wat je mist.
 
Iemand ervaring met een JR 8811 op 6 volt? Ik kan het namelijk nergens vinden. Enkel op 4.8. Het zou kunnen dat deze servo max 4,8 volt aan kan. Weet iemand hier meer van?
 
Wat denken jullie van deze: Turnigy HV-767 ?
Volgens de spec's is het een goede servo, maar aangezien er waarschijnlijk nog niemand ervaring mee heeft vind ik het link om ze aan te schaffen, en worden het dus waarschijnlijk toch Hitec 7955TG's.
Op de tg-9 servo na heb ik eigelijk alleen goed spul van Turnigy, maarja, het blijft chinees...
 
Ik dacht dat hij al gemaident was, met 8X7955. Of heb jij er nu ook een?

krillsukhoiroodjohnvangi.jpg


Bron: RCPilotenforum • Onderwerp bekijken - Nieuw Sukhoi.
 
Hoi Peter!

Gefeliciteerd! Leuk. Gaat ie ook mee naar Hemelvaart in Spaarnwoude....

Groet
Winfried
 
Ziet er goed uit Peter, Gefeliciteerd met de geslaagde maiden ;)

Ik wens je nog veel vliegplezier toe met deze kist !

Grt.
 
Ziet er goed uit Peter! Maar ehhh... we zien liever filmpjes ;)
Komt goed, als jij dan ondertussen de katana afbouwd:P

Ondertussen behoorde wat met de sukhoi gevlogen. Hij heeft alleen wel wat last van behoorljke wingrock. Wat zou dat kunnen zijn. Uitslag is niet teveel. Zou dat het kunnen zijn?

Het is namelijk zo dat ik denk dat als ik harier vlieg onder een bepaalde hoek dat ik precies op de grens van vliegen met lift en vliegen op motorvermogen zit. Zou dit wingrock kunnen veroorzaken?
Dat ik als het waren niet genoeg uitslag heb om hem fatsoenlijk in een harier te krijgen.

Of mijn CG te ver naar voren?

Weet heeft er een oplossing voor?

Grt.
 
Dat wingrocken lees je op veel forums, blijkbaar een klein nadeeltje

ik zou het niet weten want ik kan het niet. En de mijne is nog altijd niet vliegwaardig.
 
Komt goed, als jij dan ondertussen de katana afbouwd:P

Ondertussen behoorde wat met de sukhoi gevlogen. Hij heeft alleen wel wat last van behoorljke wingrock. Wat zou dat kunnen zijn. Uitslag is niet teveel. Zou dat het kunnen zijn?

Het is namelijk zo dat ik denk dat als ik harier vlieg onder een bepaalde hoek dat ik precies op de grens van vliegen met lift en vliegen op motorvermogen zit. Zou dit wingrock kunnen veroorzaken?
Dat ik als het waren niet genoeg uitslag heb om hem fatsoenlijk in een harier te krijgen.

Of mijn CG te ver naar voren?

Weet heeft er een oplossing voor?

Grt.


Wingrock ontstaat deels doordat een vleugelkant overtrekt en de ander niet. Dan weer de andere en dan weer de ene. Waarom de ene kist rockt en de andere niet ligt o.a. aan het gewicht an de kist i.v.m vleugeloppervlak.
Wegsturen doe je met Rudder en niet met aileron. Je jaagt je kist daarmee achterna.

Voor jou geval, zal je de juiste a.o.a (Angle of Attack) moeten vinden die past bij jouw kist. Daarbij zal je moeten blijven sturen met hoogte, om 'm in die a.o.a te laten blijven. Dan is je wingrock weg.

Je kunt prutsen met spoilerons maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Met spoilerons , welke het omgekeerde zijn van flapperons, verstoor je de luchtstroom eerder zodat je kist in een bepaalde a.o.a eerder overtrekt. M.a.w je moet zorgen dat beide vleugels overtrokken zijn en niet dat er nog eentje nog net even oppakt.

Gewoon sturen en dan krijg je 'm getemd. Dat lukt jou wel.

Natuurlijk heeft de CG er wat mee te maken, maar die ga je niet tunen alleen voor het voorkomen van wingrock. Let op!, Factoren die wingrock sterk beïnvloeden zijn o.a. vleugelbelasting en de a.o.a.

Die EF kisten met een zeeeer lage vleugelbelasting hebben het praktisch niet. Die zijn ook belachelijk licht. :-)

Spreek je morgen wel.

Greetz,
Thierry
 
Back
Top