Seamaster II by Ken Willard
Ton,
Vraag me nog wel af welke prop je gaat gebruiken, als ik mij goed herinner had ik een 2 blad 9x4 of 8x6 op mijn Webra Speed .20 en groter kon niet omdat de prop de romp zou raken.
In de handleiding van de Saito staat: Sport = 10x5; Scale = 10x5, 10x6; Aerobatics = 9x6, 10x5.
Ik heb het even nagemeten op de tekening, en inderdaad, er zou max een prop met een diameter van 9 inch op kunnen. Ik zal de motorpaal dus iets moeten ophogen om er een 10x5 prop kwijt te kunnen. :wink:
Voor het verschil in gewicht hoef je het niet te laten,
Weer zo'n moeilijke keuze :!: Ik zit zelf te denken aan een zo licht mogelijke servo tegen een redelijke prijs, moeilijk dus. Zelf zit ik aan de volgende opties te denken voor alle functies. Rol, hoogte, richting en gas, 5 servo's dus.
Graupner C 2041:
Prijs = ±€30,-
Gewicht = 9g
Koppel = 6 Ncm
Snelheid = 0,08 sec / 40°
Graupner C 2081:
Prijs = ±€30,-
Gewicht = 10g
Koppel = 16 Ncm
Snelheid = 0,10 sec / 40°
Hitec HS-81 / HS-81 MG:
Prijs = ±€24,- / ±€33,-
Moeilijk dus,...moet ik allen voor het richtingsroer-/neuswielservo een iets zwaardere servo kiezen ivm met de krachten op het neuswiel,..wat zou ik minimaal aan kracht nodig hebben,...moeten de servo's gelagerd zijn,.... enz:?: :?:
Kortom, welke servo's kan ik het beste kiezen, andere mensen ook nog tip's :?: :?: :?:
Enkele gegevens van de Seamaster II:
Spanwijdte = 1220mm
Lengte = 1010mm
Gewicht = 1700g
, een is misschien de aansturing naar de rolroeren op de bovenzijde van de vleugel te maken omdat de onderzijde veel spatwater zal krijgen. Maak de locatie van de servo's een afgesloten ruimte en smeer deze een keer in met bijv. spanlak.
Dat ga ik zeker doen, goed idee :wink:
Die moet ik nog even maken,....maar heb nog geen digitale camera,..dus kan nog even duren.