Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
bert
jij gebruikt een soort "linnen" rond de poolkoppen ipv papier ?
steffe
Of bedoelde je foto('s) van de parallele ster-verschakeling?... De wikkeling is een 6+9YY ...
Jammer dat we de verschakelingen niet te zien krijgen.
Er is iets wat ik me al een poosje afvraag. Je wikkelt de ene pool met 6 wikkelingen en de tweede met 9. De sterkte van het magnetische veld wordt bepaald door de stroom en het aantal wikkelingen. Dat betekend dus dat de eerste pool een duidelijk minder sterk magnetisch veld zal opwekken dan de tweede. De stroom door die twee wikkelingen is dezelfde dus zal de veldsterkte in de tweede tand 33% hoger zijn dan in de eerste pool!
Geeft dat geen problemen? Ik kan me voorstellen dat de motor daar min of meer schokkend door gaat draaien. Het koppel zal ook niet "vloeiend" zijn maar schokkerig.
Het lijkt mij dat je de wikkelingen per pool zo veel mogelijk gelijk moet zijn. Als er weinig wikkelingen op een pool zitten is 1 of 2 en nu zelf 3 wikkelingen meer toch een vrij groot verschil! In dit geval dus 1/3 deel of te wel 33,33%.
Hoe zit dat nu eigenlijk, ben ik misschien te pessimistisch en maken die verschillen niet veel uit?
Wat is het voordeel van yy tegenover y verschakeling?
Hierbij een filmpje van de powerdekker 5035 gefilmd met telefoon.
Motor was rond de 55 gr na afloop. Je kon hem zo vast pakken. Indrukwekkend
[media=youtube]_45zXJ5oYLc[/media]
Hoe en waar is de temperatuur gemeten? Temperatuur van wikkelingen? Rotor? Bevestingsplaat v.d. motor?