Het leek mij leuk om eens wat anders te proberen en zo ben ik tegen de FF03 aangelopen. Signalen zijn: anders, leuk en betaalbaar. Dus toen ik een goede deal voor de FF03 Pro zag heb ik die gekocht. Uiteraard met de Scirocco kap in de geest van dit draadje!
Nu heb ik een aardig beeld voor de electronica.
Savox 1251
Speed Passion Reventon-S
Maar de juiste motor keuze vind ik lastig.
13.5 vs 17.5 vs 21.5
Dan draait alles om vertanding en hoe de FWD met versnelling om gaat etc.
Maar voor mij is on road en voorwielaandrijving nieuw, dus ik snap de verhoudingen niet goed.
Stock vertanding is mod .6 26t pinion en 68t spur voor een reductie ratio van 6.80
Als ik een beetje rond Google zie ik ratios tussen 3 en 5 met vertandingen die voor mijn off road geest bijzonder zijn
Ook zie ik dat de 17.5 en 21.5 de meest voorkomende brushless keuze zijn, met de 13.5 als derde smaak.
De 13.5 lijkt de logische keuze om een redelijk snelle wagen met stock gearing te krijgen, dus er spelen andere factoren die ik duidelijk onvoldoende begrijp.
Nu zou mijn instinct mij influisteren dat de 17.5t een veilige keuze is, maar ik wil dit graag beter begrijpen - lees kraken. De 21.5 zou het dichtst bij een stock 540 21.5t brushed liggen.
Dit is een auto voor de lol, maar ik wil zo dicht mogelijk tegen wedstrijd specs zitten - maar wel brushless.
Controle vind ik belangrijker dan snelheid.

Sorry - veel on road NOOB vragen.