ron van sommeren
Forum veteraan
Gelukkig kun je de nodige technische energie kwijt in modelbouw en op MBF 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja hoor gewoon de techniek in, krijg je ook als je bijvoorbeeld service monteur bent een busje voor de deur, daar mag je dan wel niet prive mee rijden maar wel 350 euro voor betalen aan de belasting binnekort, dus je heb netto 1600 euro dan nog 350 euro er af voor de bus dan hou je nog altijd een riante 1250 euro over, kun je beter naar de soos gaan en soms een zwart klusje er bij pakken.
als ze dit echt voort gaan zetten komen er nog meer technici en gaat ons land naar de kloten
indianenverhalen
gaat me dan idd 350 euro in de maand kosten
Juist voor degene die wel een leaseauto hebben maar hem niet prive gebruiken wordt het zeker een domper
Geen protesten??
Ad Bakker zei:Even een simpel rekensommetje voor een auto met een cataloguswaarde van 27.441 € met 25% bijtelling, die 350 € per maand zou kosten:
12 x 350 / (0,25 x 27.441) = 0,612, ofwel een belastingtarief van 61 %.
Knap, volgens mij is het maximale tarief nog steeds 52 %.
Misschien een iets minder aanvallende toon, om het een beetje gezellig proberen te houden hier?
Ik ga geen bijtelling betallen voor een Caddy. 't ding rijdt verder wel leuk etc, maar voor prive gebruik is het niet wat.
gaat me dan idd 350 euro in de maand kosten.. 1.5% erop achteruit, yea right. :roll:
Ja hoor gewoon de techniek in, krijg je ook als je bijvoorbeeld service monteur bent een busje voor de deur, daar mag je dan wel niet prive mee rijden maar wel 350 euro voor betalen aan de belasting binnekort, dus je heb netto 1600 euro dan nog 350 euro er af voor de bus dan hou je nog altijd een riante 1250 euro over, kun je beter naar de soos gaan en soms een zwart klusje er bij pakken.
als ze dit echt voort gaan zetten komen er nog meer technici en gaat ons land naar de kloten
Mijn ervaring met te kort technisch personeel, is dat er op de scholen te veel "huizenbouw" techniek geleerd wordt en geen industrie techniek.
Ik zelf ben MTS'er, 1e monteur E&I, Storingsmonteur bij een Olie Terminal en door mijn baas bij een andere Olie Terminal geplaatst als uitvoerder TD. Het is een Engelse Oil Terminal dus ik ben Electrical Supervisor. Ik heb twee man personeel waarvan één stagiaire.
En die stagelopers hebben totaal niks noppes nada geen idee wat industriële elektrotechniek is.
Veel buiten werk. Regent het, wordt je nat. Schijnt de zon, is het te warm. Ligt er sneeuw, is het te koud.
Zitten de hele dag met hun telefoon te kl*ten.
De jeugd wil gewoon geen overall aan en een beetje vies worden.
En wat het salaris betreft, dat is nooit genoeg. Er zijn landen waar je slechter betaald wordt.
En zolang mijn bruto salaris praktisch gelijk is aan mijn netto salaris(door mijn toeslagen), hoor je mij niet klagen.
Maar het gras is bij de buren altijd groener, totdat je bij de buren bent.
Fred
botte bijl in het hoenderhok zullen we maar zeggen..
wat vind jij dat een techneut zou moeten verdienen bruto per maand met een MTS niveau. 5 jaar werk ervaring.
Mijn mening ligt denk ik daarin toch wat anders.
Maar het gras is bij de buren altijd groener, totdat je bij de buren bent.
Naar wat ik had begrepen gaat iedere leaserijder bijtelling betalen dus ook degene die geen of amper prive kilometers rijden.